Energetische koorden loslaten

Energetische koorden loslaten

Er zijn vele hooggevoelige mensen die op dit moment hun werk uitdragen als lichtwerker. Ze zijn hard nodig in deze tijd en ook speciaal naar Aarde gekomen voor deze taak, om licht te brengen in deze wereld. Maar ze hebben het momenteel ook zwaar te verduren als mens zijnde. Er gebeurt zo ontzettend veel. Tegenkrachten, onverwerkte emoties die worden geëtaleerd en ego-stukken van anderen die los aan het laten zijn van mensen die zich nog niet zo bewust zijn en geïdentificeerd zijn met het slachtofferschap, dat ze op hun bordje krijgen. Veel mensen die ineens uit de vriendenkring verdwijnen. Verschuivingen van relaties. De lichtwerkers die hun missie en bewustzijn willen uitdragen hebben het hiermee zwaar te verduren.

Veel in- en externe processen die vastlopen; daardoor komen er trage energiestromen op gang en soms lijkt alles heel lang te duren, net alsof je vast zit. Maar dat is niet zo, vaak moeten we eerst door ons bewustzijn te vergroten door krijgen wat we onszelf aandoen en wat anderen doen zegt alleen maar iets over jezelf waar jij nog werk te doen hebt. Toch blijken energetische aanvallen aan de orde van de dag. Ik bedoel hiermee dat je als gevoelig mens direct de negatieve gedachten van anderen over jou kunt ervaren, ook al zitten er kilometers afstand tussen. Je voelt dit namelijk in je energielichaam binnen komen. Je voelt dat heel sterk, daarover hoef je niet te twijfelen aan jezelf. Het is belangrijk dat je dit onderscheid leert maken, wat van jou is en van de ander. Als iemand boos op je is, kun je dat voelen. Ook deze boosheid heeft alles met de ander te maken en daarom is het belangrijk dat je deze energie netjes terug ‘geeft’.

Energetisch zijn we allemaal met koorden aan elkaar verbonden. Als een relatie of vriendschap klaar is kun je de energetische koorden doorknippen. Dan stuur je de liefde en energie terug naar degene met de intentie: “dit is van jou (naam…), ik geef het je terug” en dan knip je als het ware de energetische koorden door. 

Ga niet mee in het verhaal en het drama van anderen of je eigen gedachtegangen, blijf bij jezelf en kies zelf altijd voor vrede. Vrede, in jezelf en hoe jij reageert op anderen. Als anderen jou proberen te vernietigen, dan wil dat alleen zeggen, dat zij niet liefdevol met jou omgaan, dus waarschijnlijk ook niet met zichzelf. Vernietig dan niet terug. Want het werkt namelijk zo dat, als jij naar buiten toe vernietigt, dit ook automatisch naar binnen slaat. Dat uithouden van niet reageren is in het begin moeilijk en pijnlijk, je voelt dan je onmacht of boosheid. Laat je verdriet toe en het gaat over. Dat maakt je echt vrij. Maar tegelijkertijd maakt dat je ook heel krachtig van binnenuit en je laat de deur van je hart open staan. Dan ga je niet mee de donkere kant in van die andere persoon of situatie en kun je in je eigen licht blijven staan.

Hoe lichter wij lichtwerkers het willen laten worden, hoe meer ook de donkere kanten zichtbaar worden en dat is normaal, anders kun je ook het licht niet waarnemen. Als lichtwerker heb je de taak om dit te dragen en in verbinding met het leven te blijven en anderen. Trek je niet terug, ga niet in je slachtofferenergie, maar blijf juist in verbinding met je eigen kern, je fysieke en energetische lichaam. Door elke dag bewust contact te maken met je hart en zeker op elk moment dat je een energetische aanval ervaart, kun je je eigen energie hoog houden en daar los van komen te staan. En relativeer, gebruik ook simpelweg je ‘mind’ hierin, kijk naar de feiten en laat de verhalen van anderen bij hen, zelfs als ze over jou gaan, laat het gaan, geef het terug aan hen. Identificeer je daar niet mee.

Train jezelf hierin, zodat je hier heel goed in wordt, ook al doet het pijn. Neem de tijd om deze pijn te ervaren en te voelen, laat hem opkomen, zodat ook deze energie weer vrij kan stromen en dan wordt het weer neutraal. Laat die mensen los, als je merkt dat ze jou in je groeiproces belemmeren. Laat ze helemaal los, ook via social media, dat zijn ook energetische koorden waardoor je met anderen verbonden blijft. Zet jezelf elke dag en zo vaak je kunt in een gouden ei, zodat je een beschermend schild om je heen hebt, waardoor je veiligheid in jezelf kunt blijven voelen.

Bereid je erop voor dat het donkere deel in onze wereld nog groter gaat worden, als je kijkt wat er in de wereld aan de hand is; het donkere en negatieve probeert de overhand te krijgen. Maar donker kan zich alleen maar verbinden met donker. Niet met licht. Daarom is het jouw taak om je licht blijvend te laten schijnen om licht in het donker te brengen. Het is jouw taak om dit vol te houden en uit te houden, dan komt het kantelpunt op een gegeven moment. Hier begint de transformatie, de transformatie van jezelf, de ander, de buren, je vrienden, je collega’s en uiteindelijk als een olievlek de hele wereld. Dit proces betekent ook dat je je eigen donkere kant onder ogen moet gaan zien, leren hoe je jezelf in balans brengt. En dan vanuit je volle bewustzijn jij jezelf in het licht gaat zetten, jouw licht uit gaat stralen en laten zien aan de wereld om je heen, juist vanuit je onuitputtelijke ‘liefdesbewustzijn’. Dat valt niet altijd mee. Dit kun je leren door het zo vaak mogelijk te doen, zodat het een nieuwe gewoonte wordt en het meer en meer vanzelf gaat.

Wat kun jij als lichtwerker doen om door deze periode heen te komen.

Zorgen dat je je aura goed beschermt. Jouw eigen unieke energieveld.
Als je vermoeidheid voelt of pijn in je onderrug zonder aanwijsbare reden, weet, dat je dan in een transformatieproces zit naar het verhogen van je trilling. Je verhoogt je trilling door positiviteit, vanuit liefdesbewustzijn. Dan kun je je trilling verhogen. Dit is niet iets van vandaag; het is al een hele tijd gaande, maar we ervaren vandaag de dag steeds meer fysieke, sociale en emotionele reacties. Ik merk dit zelf ook; dat mijn lichaam soms erg pijn doet. Op dit moment is er een versnelling gaande in frequentie van de trilling.

De aarde is haar trilling aan het verhogen door de invloed van de kosmos erom heen. Dit ervaren wij als mensen ook, net zoals de rest van de natuur. Weet dat je lichaam het traagste is, langzamer dan je mind of je energielichaam. Maar het is heel belangrijk dat je je lichaam hierin volgt, hier dus heel goed voor zorgt. Ga op tijd naar bed, loop elke dag in de natuur, beweeg voldoende en eet zo gezond mogelijk, verdoof jezelf niet voor je gevoelens. Doordat je een lichaam hebt, kun je hier leven en hier moet je het mee doen. Het lichaam is wat ons mens maakt, en dit is zo belangrijk! Daarom is goed gronden ook zo belangrijk! Door goed gegrond te zijn, kun je afvoeren wat losgelaten kan worden, van jezelf en van anderen. Maar ook helpt gronden je op te laden, goed in je lichaam te wonen, waardoor je hetgeen kan verwezenlijken wat je zou willen.

Kristallen Grid

Kristallen Grid

Broncode Kristal Reading Activatie

Deze reading activatie richt zich op je bronfrequentie en je kristalcode en op jouw opdracht waarom jij nu op deze planeet Aarde bent geïncarneerd. Je hebt je eigen trillingsfrequentie, je eigen unieke broncode en je eigen tempo wanneer je DNA zich gaat upgraden. In jouw pijnappelklier zitten van nature een aantal kristallen. Deze gaan geactiveerd worden, waardoor jouw bewustzijn vele malen groter zal worden, precies wat bij jouw natuurlijke frequentie passend is. Ik maak op jouw verzoek een persoonlijke unieke kristallen lichtgrid voor jou (zie foto’s), die past bij jouw eigen unieke trillingsfrequentie. Hiervan ontvang je een foto van en deze heeft een krachtige uitwerking op de activering van jouw broncode en DNA activering en een korte uitleg wat deze kristalgrid voor jou gaat doen. Er zit een codering in deze persoonlijke kristalgrids.

Sinds mijn kindertijd werk ik met kristallen als kristalwerker en in de laatste 20 jaar ben ik me er bewust van geworden hoeveel kracht hierin schuilt en wat ik hiermee kan doen voor anderen.

Je hebt je eigen zielenlessen gekozen. Je hebt al vele levens geleefd hier op Aarde, of je komt alleen in dit leven een bezoek brengen aan deze prachtige planeet, voor deze ervaring.

Je komt van oorsprong van een andere planeet om hier te helpen met de transitie die op dit moment op Terra speelt, en je wilde een Aarde- ervaring als mens opdoen.
Je hebt deze tijd, je ouders en levenslessen gekozen. Je zoekt naar de waarheid in jezelf en je bent vooral op zoek naar de activering van je broncode, zodat jij je levensmissie kunt gaan leven.

Je voelt dat de tijd dringt, want NU is de tijd gekomen waarvoor je hier bent. Je ziel wil niets missen, dus volledig ontwaakt zijn is op dit moment van groot belang.
De reading zal zich concentreren op de reden waarom je hier op dit moment incarneerde. Voordat je incarneerde tekende je een opdracht, die je nu graag weer wilt her-inneren.

Wat is jouw bijdrage nu in deze tijd? Wat heb jij nu nodig om zelf verder je bronfrequentie en de kristallen in je pijnappelklier te activeren?

De bedoeling van dit leven is jezelf vrij te maken. Vrij te denken uit systemen. En jezelf te leren bevrijden om je lichtcode-activatie op gang te brengen, zodat ook jij je bijdrage kunt gaan leveren in jouw omgeving en voor het collectieve veld.

Ik werk met kristallen, bloemen, wortels en elementen en voorwerpen uit de natuur die ik specifiek voor jou verzamel. Dit kost tijd om een kristallen grid goed en passend af te stemmen op jouw unieke zielscode. Ik zal daarom binnen enkele weken na je aanvraag je de gegevens via de mail toesturen met foto’s van het kristallen grid en een korte omschrijving hierbij.

Daarnaast ontvang je jouw foto van de kristalgrid thuis via een schilderij zodat je hem op kunt hangen in je huis voor jouw activatie als je er vaak naar kijkt.

Je kunt kiezen of je deze foto gedrukt wil hebben via canvas, pvc of aluminium. Ik kan deze in heel Europa versturen naar je huis. Mail mij via info@vrouwenkrachtacademie.nl welke je voorkeur heeft met je adres.

Persoonlijke investering: € 297

Klik hier om deze te bestellen. Na betaling ontvang je een mail ter bevestiging.

 

Als je niet op de goede plek staat in je familie

Als je niet op de goede plek staat in je familie

Als je niet op de goede plek staat in je familie, kom je nooit tot je recht, dingen lukken niet.

Alleen wanneer je op je eigen plek in jouw eigen in je familiesysteem staat, kun je goed in balans komen.
Dan sta je op de plaats die bij jou klopt, bij je authenticiteit en geboorterecht.
Je draagt dan niets van je ouders, maar kan kind zijn en ontvangen.
Waardoor je ook echt ouder kan zijn van jouw kinderen.

Wat er vaak gebeurt is dat we als kind voelde dat onze ouders het niet aan konden, gingen we ze ‘helpen’ door voor hen te zorgen.
Dan ben je als het ware boven hun gaan staan. Daar kunnen nog allerlei redenen voor zijn. Meestal vanuit je kindertijd. En meestal onbewust.

Bijvoorbeeld omdat:

  • Je bent gaan zorgen voor een ouder die niet in staat was om dat zelf te doen
  • Je als kind bemiddelde tussen je ouders wanneer ze ruzie hadden
  • Een broer of zusje is overleden waardoor jouw moeder zoveel verdriet had dat ze niet meer goed voor jou kon zorgen
  • Je ouders emotioneel niet beschikbaar waren voor jou
  • Je ouders niet voldoende ontwikkeld waren door eigen trauma of druk met andere werkzaamheden

Het gevolg is dat je in je leven dingen alles op eigen kracht moet doen, zonder de natuurlijke ondersteuning van de bedding en veiligheid van een gezin.

Dat kun je onder andere herkennen aan:

  • Een gevoel van leegte van binnen
  • Het altijd willen pleasen van anderen
  • Het moeilijk vinden om je eigen grenzen aan te geven
  • Oordelen en denken dat je het beter kunt
  • Uitstellen, omdat je vanuit jouw zakelijk rol geen vervelende beslissingen wilt nemen

Als je een van deze dingen voelt, is de kans groot dat je emotioneel boven je ouders bent gaan staan en hen plek bent gaan nemen.
Dat zou je zowel thuis als op het werk kunnen merken.
Patronen hebben namelijk de eigenschap dat ze zich te herhalen.
Veel mensen weten dit niet, het gevoel verantwoordelijk te zijn of te voelen voor je ouder of je broertjes en zusjes?
Dan sta je niet op de goede plek waardoor je alles vanuit overlevingsmechanisme en wilskracht doet.
Tot je telkens opgebrand raakt.

Wanneer je je bewust wordt van die patronen, kun je kiezen om er iets mee te doen.
Of niet.
Dit kan ook zeker doorwerken in partner relaties, of dat jij je tekort zoekt bij je eigen kind.
Dit is een verstoring in het familiesysteem.
Maandagavond geef ik hier een online workshop over en vertel ik je alles.

Gelukkig is het mogelijk om af te dalen naar jouw eigen om je eigen kind-plek weer in te nemen.
Ongeacht wat anderen gezinsleden doen.
Dan neem je de verantwoordelijkheid voor je eigen leven.
En de anderen kunnen dan ook hun plek weer innemen.
Je laat los wat niet van jou is en neemt aan wat wél van jou is.
Je zegt ‘ja’ tegen wat er is.
Dat maakt je vrij om te ontvangen en te geven.
Het geeft kracht.

Deze trainingen kunnen je bij dit thema helpen, als je hieraan wilt werken:

  • Online training: Je plek innemen, Je krijgt inzichten door deze training hoe dit gegeven werkt, als je wel of niet systemisch op de juiste plek staat in je gezin van herkomst en hoe dit uitwerkt op je huidige gezin. Deze training is via Mp3 te downloaden op je eigen apparaat. Duur: 41 minuut. Ik wil deze training bestellen ->
  • Wil je zelf een opstelling doen en je dieper verbinden met je vrouwenlijn en voormoeders en hierin alle pijn oplossen zodat je de liefde en kracht kunt laten doorstromen, Dan kun je de training van het nieuwe 3-maandenprogramma volgend of een losse opstelling kopen van de Vrouwenlijn bij de Vrouwenkracht Academie. Ik wil deze training bestellen ->
Ontlaad je emoties op deze eenvoudige wijze

Ontlaad je emoties op deze eenvoudige wijze

We ervaren emotie minder heftig als we deze gewoon toe durven te laten en niet hoeven te onderdrukken. De Amerikaanse hersenonderzoekster Jill Bolte Taylor heeft onderzocht dat wanneer wij een emotie ervaren, het minder dan 90 seconden kost voordat die geneutraliseerd is. Als je jezelf aanleert om de emotie te openen met je volle bewustzijn en er met je aandacht bij te blijven, dan is deze na die 90 seconden niet meer in het lichaam terug te vinden. Wat langer duurt, is het verzet tegen de emotie en de verhalen en analyses die wij eraan koppelen, waardoor die emotie in je lichaam eindeloos door kan gaan.

Als je geoefend bent, gaat dit heel snel. Maar neem er in het begin 5 minuten voor om jezelf aan te leren met je gedachten bij de emotie te blijven.

Pas de 5-minutenregel toe om je opgeslagen emoties te kanaliseren en verwerken, zodat je je beter gaat voelen.

Als een negatieve emotie opkomt, ga dan op de bank zitten of ergens anders waar je even alleen kunt zijn. Nodig de emotie vervolgens helemaal uit, leg je handen op de plek waar je de spanning voelt in je lichaam. Blijf er met je totale aandacht bij en neem heel bewust waar wat er allemaal in je lichaam gebeurt, leg je handen op de plaatsen waar je het voelt. Dat zorgt er ook voor dat je niet in je hoofd schiet. Doe dat zonder oordeel en laat de energie van je emotie een uitweg zoeken, dan kalmeer je vanzelf binnen enkele minuten. Je blijft de beweging volgen als energie zonder er een verhaal van te maken. Je zult opmerken dat je nadien weer helder kunt denken en dat je lichaam binnen een paar minuten totaal ontspant.

Het kan ook zijn dat er bij deze oefening oude, onderdrukte emoties naar boven komen zoals boosheid en verdriet. Doorvoel dan op dezelfde manier deze emoties, zonder jezelf af te vragen waarom je ze hebt. Nodig de emotie volledig uit en wacht tot de energie vanzelf afneemt in je lichaam. Het kan zijn dat je lichaam zich wil ontladen van spanningen door tranen in je ogen. Laat het toe; zo ruim je weer een deel opgeslagen negatieve emoties vanuit je pijnlichaam op. Als je emoties van boosheid ervaart, ga dan fysiek bewegen met korte krachtige bewegingen, dan kan het lichaam zich ontladen doordat je het de ruimte geeft. Ga niet analyseren of jezelf pas toestemming geven als je een aanleiding of reden hebt, om ze rechtmatig te mogen uiten. Realiseer dat je OUD zeer aan het verwerken bent, waardoor er meer ruimte in je lichaam en voelen vrijkomt en de stress afneemt. Hierdoor kun je uiteindelijk veel meer je zachte gevoelens voelen vanuit het speelse kind en je intuïtie.

Nu je iets meer weet van emoties, hoe ze werken en wat je ermee kunt doen, kan ik uitleggen wat gevoelens zijn. Want er is wel degelijk een onderscheid en als je dit verschil leert, weet je ook hoe je jezelf kunt helen.

Gevoelens

Gevoelens komen voort uit je intuïtie en zijn van een heel andere aard. Ze worden ook op een andere manier waargenomen. Ze zijn veel stiller, veel zachter. Het zijn de fluisteringen van je ziel, die jou bereiken via zachte aanmoedigingen. Het is een innerlijk weten (intuïtie).

Gevoelens komen dieper vanuit je lichaam. Ze zijn zuiverder dan emoties, omdat er geen lading op ligt van pijn uit het verleden. Gevoelens hebben meer te maken met je intuïtie. Ze getuigen van een hoger begrip, dat emoties en verstand overstijgt. Iedereen heeft al eens iets aangevoeld of een voorgevoel gehad. Het is een innerlijk weten dat je lichaam aangeeft via signalen. Vooral wanneer je als vrouw goed geaard bent in het onderste deel van je lichaam, in je bekkengebied en goed in je lichaam zit, dan kun je je intuïtie heel sterk gaan trainen. Door te luisteren naar de stem van je intuïtie en deze op te volgen leer je erop te vertrouwen.

Vaak brengt ons hoofd ons aan het twijfelen, het geeft vaak tegenargumenten die gebaseerd zijn op angst of ervaringen vanuit het verleden. Je intuïtie daarentegen is altijd in het hier en nu en wordt nergens door beïnvloed. Niet door iets buiten jezelf en niet door ervaringen uit je verleden. Het is een graadmeter die voelbaar is in je lichaam. Iedereen heeft een eigen manier waarop de intuïtie wordt ervaren. De één krijgt kippenvel, de ander voelt energie vrijkomen in de buik en weer een ander voelt een lichte aanraking van de kruin. Ons diepe innerlijke weten geeft op die manier een fysieke reactie, het is de kunst om de signalen te herkennen en te interpreteren op de juiste manier. Het is mogelijk jezelf hierin te trainen, waardoor je steeds sneller een juiste keuze kunt maken vanuit je intuïtie.

Wil je de kern aanpakken, ga dan werken met je innerlijke kinddeel. Via deze link kun je er meer over lezen en de cursus vinden.

Het nemen van je moeder

Het nemen van je moeder

Het kan zijn dat je als kind je moeder innerlijk hebt afgewezen doordat je niet die diepgaande connectie vanuit haar kon voelen.

Op dat moment heb jij je van haar afgesloten en als klein kind is het dan alsof er een innerlijk deurtje dichtgaat dat niet meer geopend gaat worden.

De teleurstelling die je onbewust als kind meemaakte, maar als ziel voelde, dat zij niet helemaal kon ingaan op jouw emotionele behoefte, heeft gemaakt dat jij haar niet meer kon ‘nemen’ zoals ze is.

Vaak is dit ook bij haarzelf gebeurd als baby of kind en misschien gebeurde het ook bij haar moeder.

Zo kan de liefde van generatie op generatie steeds minder doorstromen.

Het aanvaarden, het ‘nemen’ van je moeder kan op latere leeftijd alsnog, vanuit je wil en je bewustzijn.

Dit betekent: haar aanvaarden voor wie ze is, zonder oordeel en zonder verwijt; dat je gelooft dat ze je het maximale heeft gegeven van wat ze kon doorgeven.

Wat je zelf weinig hebt ontvangen, kun je nog minder doorgeven.

Het innerlijke gevecht dat je misschien al jaren hebt, of je eigen boosheid en teleurstelling, zijn jouw eigen emoties.

Je kunt hier zelf mee aan de slag, om deze te transformeren, want de enige die er last van heeft ben jijzelf en waarschijnlijk ook jouw eigen gezin.

Zonder dat jij het doorhebt, draag jij je gevoelens van tekort over op de generaties na jou.

Op het moment dat je in dit proces stapt en je je moeder als je moeder kunt ‘nemen’ en haar ook echt op de plek van jouw moeder kunt zetten, dan kom je weer in de liefdesstroom van je leven en dit betekent dat je dan ook het leven kunt nemen.

Veel kwaaltjes, zowel fysiek, psychisch als emotioneel kun je relateren aan datgene wat nog onverwerkt is in jouw vrouwenlijn. Eerder heeft er een trauma plaatsgevonden, dat zo pijnlijk was, dat een van jouw voormoeders dit niet kon verwerken en dit trauma is generatie op generatie overgedragen tot het bij jou uitkwam, of je dochter(s).

Dat heeft er mee te maken dat de liefde op dat moment bij de voormoeder niet meer kon stromen, door de pijn die onderdruk en weggedrukt werd.

Je kunt niet je pijn wegdrukken en je liefde er wel laten zijn. Het is beiden of helemaal niets. Dus de kinderen van deze voormoeder met dit trauma hebben een tekort aan liefde moeten ervaren, en op het moment dat zij moeder werden, konden zij hierdoor ook minder liefde doorgeven en zo gaat het door en door.

Tot iemand in de vrouwenlijn dit stopt en dit trauma op gaat sporen, in een ritueel het trauma erkent, de voormoeder eert en zo hetgeen terug wordt gegeven naar daar waar het hoort.

Het leren ‘nemen’ van je moeder is een innerlijk en diepgaand, rauw en ook prachtig proces dat enkele maanden duurt, maar dat je uiteindelijk van binnenuit helemaal zal vrijmaken.

In een prachtig drie-maanden programma: Het helen van je vrouwenlijn, werk je van buiten naar binnen in dit proces, het helen van je vrouwenlijn inclusief leer je hoe je een eigen opstelling kunt doen en hoe je leert werken met deze innerlijke processen.

Tamara Beekmans, eigenaresse en oprichtster van de Vrouwenkracht Academie sinds 2013, werkt al meer dan 15 jaar intensief met de moederwond. Ze heeft honderden groepen begeleid in vrouwenlijnopstellingen en diepgaande innerlijke en systemische processen onderzocht en begeleid.
Ze is internationaal HSP Coach, trainer, systemisch therapeut, Sjamaan, Healer, hoger bewustzijnscoach, opleider, docent, auteur, inspirator en oprichtster van de Vrouwenkracht Academie.

Bindingsangst, komt dit door je moeder?

Bindingsangst, komt dit door je moeder?

Wat gebeurt er als je moeder er emotioneel niet voor je was toen je jong was? Dan kan het zijn dat je nog steeds last hebt van bindings- of verlatingsangst of moeite hebt met hechting, bijvoorbeeld in partnerrelaties. Dat je je snel gekwetst voelt en dan de neiging hebt om ‘het alleen’ te doen en de ander af te wijzen voordat diegene jou misschien af zou kunnen wijzen. Het kan zijn dat je je daarom veel meer hecht aan dieren, omdat zij je nooit zullen kwetsen en je zo verlangt om die onvoorwaardelijke liefde te ervaren. Het kan zelfs zo zijn dat jouw relatie met je kat of hond, je hart wel opent, omdat de ziel van dit dier je leert te vertrouwen en te groeien, omdat het je spiegelt.

Het gevoel dat je altijd een achterdeurtje moet openhouden in contact met anderen voelt ook niet echt fijn voor jezelf. De ander doet dan namelijk ook een stap terug en zal ook nooit zijn overgave aan jou tonen. Het nooit echt op wezenlijk niveau de commitment aangaan met de ander is pijnlijk. Je mind neemt het dan over waardoor je in een rollenspel van macht terecht komt. Als jij bijvoorbeeld altijd degene bent die minder geeft en meer wil ontvangen, zal het lijken dat jij degene bent die meer macht heeft in de (liefdes)relatie en de ander moet flink zijn best doen om jou in de relatie te houden. De ander raakt op een gegeven moment uitgeput en zal jouw wensen niet kunnen bevredigen en de relatie stopt.

Het idee dat je de pijn om verlaten te worden niet aan zou kunnen, creëer je dan op dat moment gewoon zelf door voorwaarden te stellen aan de ander voordat jij je hart te opent. Je onderschat jezelf waarschijnlijk omdat je denkt dat je de pijn in je hart niet zou kunnen verwerken als iemand je verlaat. Zo creëer je Wishfull thinking. Je ontneemt jezelf de kans om echte liefde te durven ervaren zonder de zekerheid dat het eeuwig moet duren.

Als je niet beter weet.

Het tekort aan onvoorwaardelijke bevestiging van dat je er altijd mag zijn ongeacht wat, is wat wij nodig hadden van onze moeder tijdens de eerste jaren van ons leven. Als je moeder je dat niet heeft kunnen geven, omdat ze emotioneel niet beschikbaar was voor jou, kan zijn dat jouw moeder dit ook niet heeft ontvangen van haar moeder, en misschien jouw oma ook wel niet van haar moeder en dat kan nog wel enige generaties teruggaan. Dan kun jij nu in therapie gaan en flink ploeteren op je jaloerse gedrag, angst om verlaten te worden of echte angst voelen om je over te geven aan de liefde, helpen zal het niet. Want soms draag je iets systemisch met je mee, en dat zul je ook systemisch moeten oplossen.

Veel kwaaltjes, zowel fysiek, psychisch als emotioneel kun je relateren aan datgene wat nog onverwerkt is in jouw vrouwenlijn. Eerder heeft er een trauma plaatsgevonden, dat zo pijnlijk was, dat een van jouw voormoeders dit niet kon verwerken (door de tijdsgeest/onvermogen?) en deze informatieoverdracht is generatie op generatie overgedragen. Dat heeft er mee te maken dat de liefde op dat moment bij de voormoeder niet meer kon stromen, door de pijn die onderdruk en weggedrukt werd. Je kunt niet je pijn wegdrukken en je liefde er wel laten zijn. Het is beiden of helemaal niets. Dus de kinderen van deze voormoeder met dit trauma hebben een tekort aan liefde moeten ervaren, en op het moment dat zij moeder werden, konden zij hierdoor ook minder liefde doorgeven en zo gaat het door en door. Tot iemand in de vrouwenlijn dit stopt en dit trauma op gaat sporen, in een ritueel het trauma erkent, de voormoeder eert en zo hetgeen terug wordt gegeven naar daar waar het hoort.

Dat maakt jou vrij van dit onderwerp bindings-en/of verlatingsangst. Zodat jij in het hier en nu veel gemakkelijker jouw eigen patronen aan kunt pakken van de ervaringen die je hebt opgedaan in JOUW leven en deze patronen leert transformeren. En dat gaat veel gemakkelijker omdat de liefde nu wel weer beter kan doorstromen, omdat je ook je voormoeders vrij hebt gemaakt door de opstelling in de vrouwenlijn.

Je kunt er pas emotioneel voor iemand zijn als je zelf deze ervaring op jonge leeftijd hebt mogen ervaren. In werkelijkheid is dit vaak niet het geval. Je kunt jezelf helen. Je kunt jezelf voorbereiden om te durven ervaren dat je pijn kan dragen en incasseren. Je kunt dit als een training zien en als een ervaring. Meer is het niet. Je leven hangt er niet vanaf en je gaat er echt niet dood aan.

Als je in onderstaande rijtje iets van jezelf herkent, kun je last hebben van deze bindings- en/of verlatingsangst.

  • Als je als kind wel verzorging kreeg van je moeder voor je fysieke behoeften, maar ze te weinig knuffels en liefde gaf, waardoor jij je geliefd voelde en veilig.
  • Je emoties werden afgekapt, je mocht niet boos zijn (je grenzen verkennen) en huilen (helen van je pijn op een direct manier) waardoor je niet hebt geleerd om je emoties te erkennen en te beheersen.
  • Zelf emotionele of fysieke mishandeling hebben ondergaan, het trauma niet hebben verwerkt en daarom geen liefde en zorg kunnen bieden en dit heeft jouw moeder van haar moeder overgenomen.
  • Een onbehandelde psychische aandoening had, wat ook te maken kan hebben met onverwerkt trauma in de vrouwenlijn.
  • Een alcohol of drugsverslaving had/heeft wat ook te maken kan hebben met afwezige moeder of vader.

In de nieuwe cursus: ‘Het helen van je vrouwenlijn‘ leer je door zelf je vrouwenlijn op te stellen, aan de hand van de duidelijke begeleiding die daarbij is uitgewerkt, jouw patroon op te sporen en te onderzoeken in welke generatie dit trauma plaatsvond zodat je dit via opstellingsrituelen terug kan geven waar het hoort.

Wat jij je hele leven hebt gedragen, geef je terug aan de voormoeder waar het trauma plaatsvond. De cursus zal je begeleiden hoe je dit kunt doen. Het is heel krachtig om dit zelf te leren, vanuit je eigen gevoel te leren werken, zodat je zelfvertrouwen toe zal nemen. Ik heb hele duidelijke beschrijvingen gemaakt, inclusief audio, hoe je dit kunt doen. Dit zal je vrij maken, zodat je alleen je eigen gevoel hoeft te helen, zonder de pijn van de voormoeders met je mee te dragen.

Er is een mini-cursus en een volledig 3-maanden programma beschikbaar.

Ik heb nu het onderwerp genomen bindings- of hechtingsangst. Maar er kunnen meerdere onderwerpen en andere patronen zijn waar je in vastloopt die met de vrouwenlijn te maken hebben. Ik zal binnenkort meer via deze website erover schrijven en verduidelijking geven in mijn volgende artikelen.

GRATIS Kristallijn Activatie?

Haal de audio via MP3 op in je mailbox.
En ontvang ook onze verhalen en aanbod in je mailbox.