Laat het vuur branden in jezelf, rust is nodig

Laat het vuur branden in jezelf, rust is nodig

De Nieuwe Aarde wordt nu in deze tijd geboren, de oude aarde is los aan het laten.
Er gaan vertrouwde gewoonte verdwijnen.
Onze ‘zekerheden’ zoals onderwijs, betalingssystemen, gezondheidszorg, leiderschap en hoe onze grondstoffen zijn geregeld.
Alles is zich los aan het laten.
Probeer je er niet aan te hechten en laat het gaan.
Ook al doet het pijn.
Er komen nieuwe en gezondere voor in de plaats.
Ze zijn er al.

Er komt een belasting op suiker aan, omdat we beter moeten gaan eten.
De belasting over groente en fruit verdwijnt.
Supermarkten zullen verdwijnen omdat ze vol liggen met gif voor onze kostbare lijven.
We zullen hierdoor gezonder worden.
Helderder in ons hoofd en bewustzijn.
Het tijdperk van de beloofde Gouden Eeuw is begonnen en dit proces roept in eerste instantie ook een tegenbeweging op van chaos en angst in de wereld.
We mogen nu uitrusten en het thuis gezellig en fijn maken.

We mogen weer leren te consuminderen.
De winkels zijn gesloten.
Dat doet pijn, maar kijk naar het grote plaatje.
Heb je niet alles al?
Kun je iets voor iemand maken, of een cake bakken of een kaart tekenen om te versturen?
Weer terug naar de simpelheid van het bestaan.
Laat je je lockdownen of kies je vanuit je vrije wil nu om met je geliefden er iets geweldigs van te maken.
Samen.

En alleen durven zijn met je binnenwereld in plaats van de digitale wereld.
Druk eens wat vaker op de uitknop van je telefoon en computer en zie hoe we verslaafd zijn geraakt aan deze externe prikkel die ons van onze godsvonk afhoudt.
Een geboorte van een nieuwe creatie gaat niet zonder pijn… en iets nieuws ontstaat alleen als we het oude kunnen loslaten, niet in een keer maar geleidelijk aan.
Onze DNA krijgt momenteel een nieuwe upgrade.
Van 2 strengen naar 13 strengen worden in de nacht en tijdens je rust geactiveerd.
We zijn de afgelopen 2 jaar verwond geraakt, door angsten, doordat alles op zijn kop ging.

Lik je wonden, heel jezelf.
Genees jezelf door naar binnen te gaan, weer te schilderen, tekenen of te lezen met een pot thee en een kaarsje erbij.
Gewoon het vuur doen branden in ons.
Het is zo simpel, begot. En zo oud.
Een licht aansteken in de donkerste nacht.
Samen met miljoenen anderen.
En ervaren wat dat met een mens doet.

Het mag nu.
Laat de kinderen in jouw veilige plek tot rust komen.
Bed ze in, ga cocoonen en geniet van het echte leven.
Niet van het digitale leven.
Het lijkt misschien alsof tegenstellingen steeds groter worden en conflicten tot een hoogtepunt worden gedreven.
Dat is ook nodig om tot ons besef te komen dat het heel raar is allemaal, waardoor de kentering kan komen.
Waarin we het zullen gaan verwelkomen.

Eerst naar binnen, weer verbinden met je ziel, met je wezen.
De ego gerichte wereld stort momenteel in.
Adem door je angsten heen als je ze hebt.
Je kunt eraan voorbij gaan.
Je gaat het ontdekken dat dit kan.
Voorbij je angsten vindt jij jezelf.
Je zachtheid, je kracht, je bronfrequentie.
Je levensenergie.
Dan ga je de verbinding voelen met onze kostbare planeet, van Moeder Aarde.
Wij zijn van dezelfde stof gemaakt.
Zonder haar, waren wij er niet.
Je hebt haar nodig.
Respecteer haar, eerbied haar.
Eer haar en alles wat ze je geeft.
Maak een eerbetoon aan haar.
Onze grote moeder.

We zitten in een geboorteproces en maak van je huis een veilige baarmoeder waarin je in transitie kunt gaan om opnieuw geboren te worden.
Het gaat even pijn doen, dit hoort bij het geboorteproces.
Wij weten immers nog niet precies hoe de Nieuwe Wereld er uit gaat zien en dat geeft onzekerheid en twijfel.
Maar je kunt het al wel voelen, aanvoelen.
We groeien nu met elkaar naar eenheidsbewustzijn, naar eenheid en begrip voor elkaar, naar verbinding en kracht.
Zet nu in je lang vergeten creatieve krachten in.
Ga letterlijk aan je tafel zitten met een vel papier en potloden.
En laat je lichaam en ziel tekenen.
Jouw nieuwe wereld.
Jij bent een medeschepper van deze tijd.
Jij bent een lichtdrager.
Jij kan met jouw energie wezenlijke veranderingen in onze tijdslijn aanbrengen.
Veranderingen die bijdrage aan de nieuwe wereld.
In verbinding met de hele schepping.
Op dit moment is er een krachtige stroming vanuit de kosmos op gang gekomen om ons mensen te ondersteunen in dit proces.
Zie deze kluizenaarschaptijd als een groot cadeau.
Werk aan je gezondheid op alle fronten.
Zoek uit wat jij fijn vindt.
Stop even met werken en verplichtingen.
Het begint zoals altijd in onszelf en kan dan naar buiten toe uitstralen in de wereld.
De tijd is nu rijp en jij bent nu nodig als bewuste co-creator van een Nieuwe Wereld die op ons wacht.

Broncode Kristal activatie

Een broncode kristal activatie richt zich op je bronfrequentie en je kristalcode en op jouw opdracht waarom jij nu op deze planeet Aarde bent geïncarneerd. Je hebt je eigen trillingsfrequentie, je eigen unieke broncode en je eigen tempo wanneer je DNA zich gaat upgraden. In jouw pijnappelklier zitten van nature een aantal kristallen. Deze gaan geactiveerd worden, waardoor jouw bewustzijn vele malen groter zal worden, precies wat bij jouw natuurlijke frequentie passend is. Daarnaast maak ik ook een persoonlijke unieke kristallen lichtgrid voor jou (zie foto’s), die past bij jouw eigen unieke trillingsfrequentie. Hiervan ontvang je een foto van en deze heeft een krachtige uitwerking op de activering van jouw broncode en DNA activering. Hier lees je meer>

We hebben de nodige lessen te leren.

We hebben de nodige lessen te leren.

Duisternis geeft ons het gereedschap dat we nodig hebben om ons pad te volgen.

Sommige duisternis is nodig om ons te vormen tot de persoon die we moeten worden.

Ik denk dat soms als we een beetje van het pad afwijken er iets gebeurt om ons voort te duwen.

En normaal gesproken is het niet erg prettig om onze aandacht te trekken.

We moeten ook in het licht leven om alle duisternis te kunnen waarderen.

Als het leven alleen maar donker was, zouden we niet begrijpen dat er licht kan zijn.

En in het licht vinden wij onze vrede.

Als ik terugkijk en denk aan degenen die hebben bijgedragen aan mijn donkere momenten, koester ik geen wrok of haat.

Ik zie dit als een proces van het leven.

Een proces dat noodzakelijk is om mijzelf te kunnen worden.

Te ontdekken wie ik ben in alle vormen.

Van licht naar donker en terug.

Zonder de duisternis zou het zo moeilijk zijn om empathie en medeleven te tonen voor een ander op een echte manier.

Omdat ik anders deze gevoelens niet zou kennen.

En zonder deze ervaring zouden we niet de kracht hebben om een andere ziel te helpen helen.

Of compassie te voelen en tonen.

Een ander te helpen het licht te vinden.

Door je eigen licht vanuit volle bewustzijn te laten schijnen.

Omdat je zelf in het donker bent geweest.

En hun weg naar innerlijke vrede te vinden.

Omdat ik mijn innerlijke vrede heb gevonden, in de duisternis.

In het vol aanvaarden daarvan.

Dan koppel ik mijn identificatie los.

Nadat ik heb ontdekt dat ik het niet ben, vanuit mijn wezen, maar dat het een onderdeel van mijn ego is.

We hebben mensen nodig die ons begrijpen en die zich dan ook kunnen verbinden met alles wat er is.

Een verbinding kunnen maken van we als echt zien.

Zo binnen, zo buiten.

Zo boven, zo beneden.

We zijn zowel leraar als leerling in dit leven.

Blijf in nederigheid.

Blijf open staan voor leren.

Zodra je zegt, ik weet het al, zit je vol in je ego.

Niet verbonden met je ziel en je lichaam.

Dan ben je opgestegen.

Vanuit een overlevingsmechanisme, om je beter te voelen, omdat je de donkerte dan onderdrukt.

We hebben de nodige lessen van anderen te leren.

Zij zijn de spiegels van waar we nog naar mogen kijken in onszelf.

Dat maakt allemaal deel uit van het proces van groei en hoger bewustzijn en vooral hartsbewustzijn.

Iets waarvan ik geloof dat we hier zijn om dat te doen, dat groeien in liefde en begrip.

Hoe donker deze tijden ook zijn.

Ook dit is een bijzondere tijd.

Je bent vrijwillig naar Aarde gekomen om hier nu te zijn.

Misschien ben je dat vergeten.

Daarom herinner ik je er even aan.

Jij hebt dit gekozen.

Neem het volledig en maak wijze keuzes.

Alleen keuzes die voor jou belangrijk zijn.

Niet meelopen met anderen.

Keuzes die je nu maakt, kunnen je je zielen leven geven of egopijnen veroorzaken.

Dit is een hele bijzondere tijd.

We gaan naar een nieuwe Aarde op dit moment.

Het oude moet losgelaten worden en word zichtbaar.

Zo buiten, zo binnen.

Ik hou van jou.

Jouw vermoeidheid bevat een genezende kracht.

Jouw vermoeidheid bevat een genezende kracht.

Ken jij dat gevoel, dat je soms gewoon moe bent en je even helemaal wilt terugtrekken uit de hectiek van je leven? Geen prikkels. Je telefoon op stil zet, je laptop dicht laat en gewoon lekker een hele dag gaat slapen…… Om de volgende dag er weer helemaal te kunnen ‘ZIJN’.

Als je je voelsprieten altijd uit hebt staan om je omgeving af te tasten voor een gevoel van veiligheid, kun je uitgeput en leeg raken, dag na dag. Het is belangrijk om zelf interne veiligheid te creëren en te zorgen dat je met regelmaat je voelsprieten even intrekt, zodat je je beter kunt voelen. Ander ga je te veel vanuit je hoofd leven, dan raak je afgesloten van jezelf en dat voelt altijd rot.

De genezende kracht van vermoeidheid

We kunnen het denken niet opsluiten in de hersenen. Het denken bevindt zich in elke cel van ons lichaam. Het lichaam heeft ook een geheugen, op celniveau. Soms reageert het lichaam vanuit het geheugen op vreugde of op pijn. Je merkt dat, als iets een grotere indruk op je maakt dan je had verwacht, je lichaam er sterk op reageert! Dat heeft te maken met een goede óf een pijnlijke eerdere ervaring. Sluit daarom je lichaam niet buiten. Het geeft je voortdurend een stroom aan informatie in het NU. Als je ernaar kunt luisteren én handelen, ga je het lichaam (en dus jezelf) steeds meer vertrouwen. Je voelt aan je lichaam, of het wel of niet klopt waar je mee bezig bent.

Als je gaat luisteren, groeit hiermee jezelf vertrouwen. En dat is een groot goed. Want pas op het moment dat jij jezelf kunt vertrouwen, krijg je ook het vertrouwen van andere mensen. Dan gaan zij jou ook vertrouwen. Dan voel je je ook nooit meer alleen, omdat je vanuit verbondenheid met jezelf kan leven, en daardoor dus ook met anderen……

Voor een vrouw is de winterperiode een oplaadmoment.

Als we echt onze innerlijke natuur zouden volgen, dan zouden vrouwen zich in de winterperiode steeds dieper naar binnen keren, net zoals vroeger. Je terugtrekken in jezelf wanneer de avonden langer worden is eigenlijk heel normaal. Mediteren, creatief bezig zijn, lezen, bijtanken.

Er is soms even een time-out nodig, een oproep van binnenin om terug te koppelen en te herstellen van wat is geweest. Weet dat je soms een rustpauze en herstelperiode nodig hebt om verder te gaan met je heilige reis. Sta dit toe om in de stroom te blijven van het versmelten tot het tot uitdrukking brengen van je schitterende zelf. Kies voor Vrede, laat los en geef je vaker over, maar sluit geen compromissen rond je integriteit, energie of waarheid. Neem je rust, en kom hierdoor tot herstel waarbij je ook het oude los kunt laten…

De laatste jaren zorg ik dat ik in de decembermaand en zelfs nog een deel van januari tot rust kan komen en veel alleen kan zijn. Dat terugtrekken vanuit de buitenwereld voelt in de winterperiode voor mij zo natuurlijk aan sinds ik begrijp dat dit normaal is en dit bij mijn vrouw-zijn hoort. Waardoor ik me er gemakkelijker aan kan overgeven. Ik houd er nu rekening mee, ik plan dan ook even niets, geen extra afspraken of verplichtingen. Dit is een belangrijke periode waarin een vrouw zaadjes plant in zichzelf, haar reserves aanvult, zodat deze zaadjes in het voorjaar en de zomer tot bloei kunnen komen. Voor vrouwen is de wintertijd de periode om op te laden en voor mannen is dat in de zomerperiode.

Wij hebben onszelf aangepast en aangeleerd dit ook in de zomerperiode te doen net zoals mannen dat doen, maar eigenlijk is dat heel tegennatuurlijk voor ons lichaam. Hoe meer je leert luisteren naar je lichaam, hoe meer je toe kan geven aan de behoeftes die het aangeeft. In deze ‘winterslaap’ kun je zo enorm opladen en dicht bij jezelf uit komen. Meditatie helpt, maar ook tijd alleen doorbrengen, veel in je eigen huis zijn, weinig afspraken plannen, misschien zelfs een paar dagen of weken vrij nemen zou je al enorm kunnen helpen. Als je dit een keer hebt ervaren, wil je nooit meer anders. Overgave is voor mij het woord. Ik hoef dan even niets van mezelf.

Hooggevoelige personen zijn zeer gevoelig voor impulsen en energie vanuit de omgeving. Doorgaans voel je sneller en met meer prikkels zoals licht, geluid en geuren, maar je voelt ook sferen en gemoedstoestanden van anderen. Wat kan leiden tot bijvoorbeeld vermoeidheid of irritatie. Naast de last die je kan hebben van overgevoeligheid, kan het ook een kwaliteit zijn. Je kan situaties sneller en duidelijker inschatten en je hebt veel inlevingsvermogen waardoor je anderen vaak goed kan helpen.

Door je hooggevoeligheid ben je gevoeliger dan de gemiddelde mens. Jouw zintuiglijke waarnemingen zijn gevoeliger. Je neemt meer waar, voelt intenser. Door je scherpere zintuigen neem je veel in je op – alle subtiele signalen die anderen niet oppikken.

Wat anderen als normaal beschouwen, zoals harde muziek of mensenmassa’s, kan hoogst stimulerend en daardoor stressvol zijn voor jou. De meeste mensen negeren sirenes, felle lichten, onbekende geuren, rommel en chaos. Als je hooggevoelig bent, komt dat directer binnen.

De meeste mensen voelen hun voeten wel als ze de hele dag in een stad of een museum hebben rondgewandeld, maar ze haken niet af als je voorstelt ’s avond nog naar een feest te gaan.
Hooggevoeligen hebben na zo’n dag vaak behoefte om alleen te zijn. Jij hebt meer prikkels te verwerken en extra tijd nodig om weer op krachten te komen, daarom is het altijd fijn om je terug te kunnen trekken op een rustige plek. Als dit te vaak niet gebeurt kan burn-out, chronische vermoeidheid of fibromyalgie helaas wel eens het gevolg zijn. Dat heb ik zelf ook aan den lijve mogen ondervinden.

Voelsprieten

Als hooggevoelige heb je vaak wel een extra paar voelsprieten, waarmee je de omgeving kan afscannen. Voelsprieten zijn niets anders dan gerichte aandacht en energie op iets, waarbij dit sterk is ontwikkeld.
Problemen ontstaan wanneer je niet in staat bent om je voelsprieten bewust terug te trekken. Het komt er op neer dat de aandacht dan voortdurend op de omgeving is gericht (met name op andere personen) en het moeite kost om die los te laten.

Als je niet bij jezelf kan blijven en jouw eigen aura apart kan houden, geeft dat problemen met je energiehuishouding. Verbindingen ontstaan door het richten van aandacht op de omgeving, waardoor er energie verloren gaat. In plaats van de aandacht en energie grotendeels bij jezelf te houden. Je kunt hierdoor veel moeilijker in je eigen kracht staan. De eigen energie stroomt als het ware langs de verbinding weg, zodat je eerder vermoeid raakt. Immers aandacht is energie.

Als je meer aanvoelt en meer betrokken bent bij je omgeving dan bij jezelf, ben je te weinig zelfbewust. Je kent je eigen trilling niet goed genoeg. Voelen is in zekere zin bewustzijn. Zoek uit wat in je eigen systeem zwaar en negatief aanvoelt, zodat je eigen trilling wordt verhoogd, en je geen last hebt van andermans negativiteit.

Emotionele gevoeligheid

Een hooggevoelig persoon is emotioneel zeer gevoelig. Dit heeft bepaalde gevolgen, bijvoorbeeld dat je eerder stemmingen van anderen aanvoelt en je er niet altijd bewust van bent, dat dat niet van jou is. Het gevolg daarvan kan zijn dat je hierdoor zomaar een stemmingswisseling kan krijgen. Stemmingswisselingen zonder oorzaak. Zolang jij je er niet bewust van bent dat je dit op kunt pikken en te veel binnen laat komen, ga jij denken dat jij last hebt van wisselende stemmingen of in het ergste geval zelfs een depressie.

Daardoor is het zo vermoeiend om in contact te zijn met een bepaald persoon of word je snel moe van gewoon winkelen. Als hooggevoelige laat je gemakkelijker jouw energie aftappen door andere mensen. Dit is veelal een onbewust gebeuren. Dat komt doordat jij jouw energie gemakkelijk aan de ander verbind als jij je antenne en voelsprieten uitzet en ze niet meer intrekt. Genieten wordt intenser gedaan, maar ook verdriet wordt intenser ervaren.

Als hooggevoelige kan het zijn dat jij je vaak verantwoordelijk voelt voor de gevoelens van anderen en daardoor vergeet je vaak jezelf en doe je jezelf hiermee tekort. Fijn dat jij zo’n zorgzaam mens bent! Maar het moet niet ten koste van jezelf gaan.

Naar je lichaam luisteren

Het “aan je water voelen” is uitdrukking van een lichamelijke reactie van een energetisch gebeuren. Signalen worden vaak onbewust waargenomen. Het lichaam reageert daar echter wel op. Let jij op je eerste signalen, of voel jij het pas als jij er al veel te ver overheen bent gegaan? Als je dan terugdenkt, kun je vaak wel terughalen wat jouw eerste signalen waren.

De kunst is om daarnaar te handelen. Dat is echt iets waar je bewust aandacht aan moet leren schenken. We hebben vaak niet geleerd om te luisteren naar de signalen die je lichaam geeft. Sterker nog, er is ons geleerd om die signalen te negeren. Het gevolg is dat er een disbalans komt in de samenwerking tussen lichaam en geest. Het lichaam moet steeds meer signalen afgeven om gehoord te worden en komt daardoor niet meer tot rust. Dit kan uiteindelijk resulteren in een depressie, chronische vermoeidheid of fibromyalgie. Leren luisteren naar de signalen van het lichaam is een must voor mensen met hooggevoeligheid.

Grote druk

Als hooggevoelige sta je vaak onder grote druk in deze maatschappij, omdat je toch wel mee wilt draaien. Door de combinatie van een gevoelig zenuwstelsel en onze zeer gejaagde maatschappij kun je gemakkelijk in een neerwaartse spiraal terecht komen.

De verwarring van zoveel indrukken opdoen, het intense voelen en geen onderscheid kunnen maken tussen de eigen stemming en die van een ander kunnen een lichamelijke en geestelijke weerslag hebben. Slaapproblemen en angstaanvallen komen dan ook vaak voor naast vermoeidheid en stemmingswisselingen en nog erger een burn-out (of 2). Het is ook lastig uit te leggen. Vaak ervaar jij wel iets als een belasting terwijl anderen er helemaal geen moeite mee hebben. Dat is ook bijna niet uit te leggen…

Als gevolg van je gevoeligheid en de reacties van de omgeving erop, kun jij als hooggevoelige een gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde ontwikkelen. En daardoor ook moeite hebben met het bepalen van een positie in de samenleving. Natuurlijk zijn er hooggevoeligen die dit al hebben geleerd en die dit ook lezen. Maar hoe lang heb jij er over gedaan? Voordat je echt rekening met jezelf ging houden? Het is heel moeilijk om te leren. En wie leert dit ons? Ik zeg wel eens, dit zouden ze nu op de basisschool moeten leren. Dan zouden we als volwassenen onze kwaltiteiten veel beter in kunnen zetten, dat zou zoveel energie en tijd schelen.

Tips tegen oververmoeidheid:

  1. Bekijk hier mijn live video op YouTube over vermoeidheid en hoe je goed voor je energie kunt zorgen. Link naar mijn video.
  2. Zorg dat je elke dag voor 23.00 uur op bed ligt, dan rust je lichaam het beste uit.
  3. Doe elke avond het ontladingsenergieprogramma wat je kunt downloaden op mijn website en elke ochtend het oplaad en beschermingsenergieprogramma.
  4. Vermijd zoveel mogelijk E nummers in je voeding en dranken, maar eet en drink veel (bio) groente (sappen) en drink veel (gefilterd) water. Dan merk je ook dat je minder snel overprikkeld raakt. Koffie, chocolade, alcohol en suikers werken averechts op je energiesysteem. Je krijgt een heel helder hoofd.
  5. Zorg voor voldoende ontspanning, doe leuke dingen waar je écht blij van wordt.
  6. Lachen, glimlachen, schaterlachen, doe het elke dag. Je knapt daar ontzettend van op. Je hersenen maken fijne stofjes aan, je ogen gaan glanzen en je krijgt het gevoel dat je lééft!
  7. Leer hoe je je innerlijke kracht kunt versterken door mijn online cursus, inclusief ingesproken visualisaties. Dan leer je hoe je je energie preventief hoog kunt houden en hoe je dit zelf kunt reguleren.
  8. Het energieprogramma leert je hoe je je elke ochtend kunt opladen en gronden en elke avond kunt ontladen zodat je prima slaapt en de volgende morgen weer fris op kan staan!

Vermoeidheid, rugpijn, nekpijn, migraine? Wat is er toch allemaal aan de hand?

Ik kwam iets tegen wat ik graag met jullie wil delen, aangezien ik zelf de afgelopen twee weken opvallend moe ben, te vaak hoofdpijn of zware migraine heb, op sommige dagen griepachtig en slechter slaap wat normaal nooit het geval is, heb ik eindelijk iets kunnen vinden wat dit allemaal verklaart. In mijn jaartrainingen en cursussen die ik begeleid heb ik ook de vrouwen gevraagd of zij ook last hadden van deze klachten, vele beaamden dat, maar ook het tegenovergestelde kreeg ik te horen: juist heel veel en hoge energie!!

Wat is er aan de hand, waardoor zoveel mensen hier last van hebben?

We hebben een zonsverduistering gehad, en een maansverduistering. De hele kosmos is actief in beweging en wij, zeker hooggevoelige, resoneren daar fijntjes op mee. Nou, fijn is het niet bepaald, maar wel nodig voel ik. Een hogere trilling, poorten van anderen dimensies die zich openen…mijn gevoeligheid wordt stukken groter, dat bedoel ik dat het in mijn voordeel uitwerkt, mijn helderziendheid, heldervoelendheid en helderhorendheid wordt alleen maar sterker lijkt wel. Gelukkig is dit ook mijn werk, en kan ik het effectief inzetten, anders was het misschien wel lastig voor me geweest. Toch maar regelmatig een rustdag inplannen om mijn lichaam de kans te geven om zich te resetten. Genoeg slapen, veel groente eten en water gevitaliseerd drinken.

Wat er nu al even gaande is, is dat de verandering van aarde-mens naar kosmisch-mens, van grofstoffelijk lichaam naar een fijner lichaam met een hoger bewustzijn. Dit kan ons tijdelijk lichamelijke verstoringen en ook emotionele uitbarstingen geven. De veranderende trillingen in en rond de aarde en de kosmos, helpen ons naar een hoger bewustzijn. We gaan als vanzelf mee met deze trillingen van de tijd, een veranderende tijd, we kunnen niet anders meer.

Vermoeidheid, het lichaam heeft rust nodig om al deze veranderingen een plekje te geven.

Zorg goed voor jezelf en neem nu eens wat vaker rust. Spierkrampen, spier- en gewrichtspijnen, veel transpiratie, griepachtige verschijnselen en koorts hebben ook te maken met de uitzuivering van emoties en blokkades. Medisch gezien zijn deze verschijnselen niet aantoonbaar en reguliere en alternatieve middelen helpen niet. Tintelingen en aanvallen van verhitting in het lichaam ontstaan door de uitzuivering en het integreren van het hoger bewustzijn. Net zoals koorts het lichaam van gifstoffen wil ontdoen, wil het ‘geestelijk vuur’ de persoonlijkheid en de psyche zuiveren.

Hoofdpijnen, oorsuis, druk in je oren en verminderde concentratie ontstaan door de frequentiewijzigingen voor de veranderingen van de hypofyse, epifyse en hersenen. De hoofdpijn wordt als een druk ervaren en de symptomen verminderen wanneer men mediteert en de veranderingen verwelkomt. Wazig zien, veranderingen in het reukvermogen, smaak en eetpatronen zijn te wijten aan de veranderingen van onze zintuigen.

Wij gaan alsmaar duidelijker waarnemen vanuit onze zintuigen zodat de nu nog slapende zintuigen mogen ontwaken. Regelmatig wakker worden en slapeloosheid, nachtelijke transpiratie, zijn de uitwerkingen van de energieën die het bioritme veranderen. Het gevoel dat alles snel gaat, dat maanden een week lijken en weken een dag, is juist.

De versnelde frequenties versnellen ook het tijdsbesef. Depressieve buien en paniekaanvallen ontstaan door het ontwaken van het Hoger bewustzijn. Ook hier het advies om via meditatie in contact te gaan met je Hogere zelf. Duizeligheid en misselijkheid zijn van korte duur en ontstaan als je niet goed geaard bent.

Aardende oefeningen voeren deze verschijnselen vlug af. (Onderaan deze blog heb ik een krachtige grondingsoefening uitgeschreven.) Wanneer er ruimte is om hogere frequenties te absorberen in het elektromagnetisch veld, kan het zijn dat men lichte elektronische schokjes, trillingen of kippenvel ervaart door de opname via het fysieke lichaam. Pijnen en pijntjes, vooral in de nek, schouders en rug. Dit is het gevolg van intense veranderingen op DNA niveau.

Dit gaat voorbij!!

Diepe gevoelens van verdriet, zonder aanwijsbare reden. Je bent je hele verleden aan het loskoppelen (dit leven en herinneringen uit vorige levens) en dit veroorzaakt gevoelens van verdriet ….. Huilen zonder aanwijsbare reden. Het is goed en gezond om de tranen te laten stromen. Het helpt bij het loslaten van de oude energie. Ook plotselinge verandering van werk, of carrière. Dit is een veel voorkomend symptoom. Als jij verandert zullen de dingen om je heen ook veranderen. Maak je niet druk om NU de ‘perfecte’ baan te vinden. Je bent in een overgangs-periode en het kan zijn dat je nog door een aantal van deze overstapjes gaat voordat je het werk gevonden hebt dat aansluit bij je passie.

Ongebruikelijke slaappatronen.

Het is waarschijnlijk dat je vele nachten lang tussen de 2.00 en 4.00 uur wakker wordt. Er wordt hard aan je gewerkt en dit zorgt er vaak voor dat je wakker wordt voor een ‘adempauze’. Maak je geen zorgen. Als je niet meer in slaap kunt komen, sta dan op en ga iets doen; dit is beter dan in bed blijven liggen piekeren over menselijke zaken….. Intense dromen. Waaronder oorlogs- en gevechtsdromen, achtervolgings- dromen of dromen vol monsters. De oude energie wordt letterlijk uit je cellen verwijderd en deze energieën uit het verleden worden vaak gesymboliseerd als oorlogen, proberen te ontsnappen en ‘boemannen’.

Lichamelijke desoriëntatie.

Je zult je bij tijd en wijle heel erg ongeaard voelen. Je zult ‘ruimtelijk uitgedaagd’ worden, met het gevoel of je je voeten niet op de grond kunt krijgen, of dat je tussen twee werelden loopt. Terwijl je bewustzijn overgaat naar de nieuwe energie kan je lichaam soms achterlopen. Probeer veel de natuur in te gaan, wat je zal helpen de nieuwe energie in je lichaam te gronden.

Verhoogde innerlijke dialoog.

Je zult merken dat je vaker met je ‘Zelf’ praat. Je zult je plotseling realiseren dat je bv. het laatste half uur er lustig op los gekletst hebt met jezelf. Er is een nieuw niveau van communicatie binnen jezelf aan het ontstaan en de innerlijke dialoog die je ervaart is daarvan het topje van de ijsberg.

Je bent ècht niet gek aan het worden!

Je bent gewoon een lichtwezen dat verschuift naar de nieuwe energie. Gevoelens van eenzaamheid, zelfs in het gezelschap van anderen. Je kunt je alleen en ver van anderen verwijderd voelen. Je kunt het verlangen krijgen weg te willen vluchten uit groepen en mensenmassa’s. Je bewandelt een heilig en eenzaam pad. En het ligt maar aan de mate waarin de gevoelens van eenzaamheid je zorgen baren, hoe goed je je op dit moment met anderen kunt verstaan. Het kan zijn dat je je totaal ongeïnteresseerd voelt, met geen enkele behoefte wát dan ook te doen. Dat is oké, en maakt gewoon deel uit van het proces.
Neem de tijd om ‘niet-iets’ te doen. Het lijkt erg op het herstarten van je computer.

(Bronvermelding: D.Heuvelmans)

De krachtigste grondingsoefening om te aarden, die past bij de 5de dimensie (hogerbewustzijn)

Ga even lekker zitten en probeer zo diep als je maar kunt adem te halen onderin je buik.

Vraag: Moeder Aarde wil je mij komen verbinden en komen gronden? Dan ga je met je aandacht naar het centrum van Moeder Aarde en verbind je je met dit middelpunt. De aarde zal energetisch onmiddelijk reageren.

Deze oefening duurt nog geen minuut als je een beetje geoefend bent, maar zorgt er wel voor dat het je geen energie kost wanneer je met andere mensen in contact bent. Daarnaast kom je zelf steeds beter in je lijf te zitten, en dat is ook de bedoeling van een lichaam (het is immers jouw huis).

Ik doe dit zelf na ieder gesprek. Probeer het te doen wanneer je merkt dat klachten gaat krijgen zoals: koud, moe, duizelig, emotioneel, pijn, honger…

Je zult merken dat je er van opknapt én dat je bij jezelf blijft in plaats van bij de ander! Gesprekken gaan vloeiender, gemakkelijker en positiever.

Wat levert een goede gronding op?

  • Een goede balans in jezelf.
  • Evenwichtige emoties.
  • Meer energie.
  • Diepere ontspanning.
  • Beter slapen.
  • Optimisme.
  • Veerkracht.
  • Je staat veel meer in je kracht en dichter bij jezelf.
  • Alles gaat veel gemakkelijker.
  • Dingen kosten veel minder moeite.
  • Je levensenergie wordt geactiveerd.

Je bent goed geaard, wat merk je dan.

Ben je geaard en lukt het je dat altijd en overal te blijven, dan voel je rust.
Je bent in balans, moeilijk om te duwen en je blijft in je energie, wat er ook gebeurt.
Bovendien sta je voor jezelf, ook in moeilijke situaties.
Oude patronen laten dan los.
Je voelt je gezonder, energiek en het leven voelt licht.
Je merkt ook dat de dingen gemakkelijker gaan.

Nu geven je bovenstaande aardingstips je de basis. Wil je echter goed geaard blijven, dan is daar soms iets meer voor nodig.
Deze oefeningen van het energieprogramma helpen heel goed! Ik merk zelf hoeveel positief effect dit heeft op mijn leven.

GRATIS Kristallijn Activatie?

Haal de audio via MP3 op in je mailbox.
En ontvang ook onze verhalen en aanbod in je mailbox.