Jouw broncode, jouw zielsmissie

We mogen veel meer vanuit onze eigen bronenergie gaan werken, onze ziel, ons licht en onze goddelijke kracht.

Ik wil binnenkort via mijn blogs wat meer gaan vertellen over de pijnappelklier, omdat dit heel belangrijk is voor je bewustzijnsontwikkeling en spirituele ontwikkeling, zoals je derde oog. Over yoga en meditatie, voeding, stress-reductie, lichtcodes, kristallen en Lichtwerk.

Veel lichtdragers lopen momenteel tegen zware stukken aan, omdat er op diepere lagen heling plaatsvindt in onszelf. Daar waar we de donkere delen van onszelf nog ontwijken, moeten we deze vol in het licht aankijken. Het is zwaar. Maar nu is de tijd van afronding gekomen, nog even en we zijn er. Dan kan de liefde volledig door ons heen stromen, ook in ons fysieke lichaam. Sommigen van ons zijn het 3D lichaam aan het afleggen en dan kan het even zijn dat je je wat ziek voelt. Je lichaam en je energetische lichaam zijn ruimte aan het maken voor je 5D lichaam en dit dringt door tot diep in onze cellen, waar licht kan in- en doorstromen.

Leven in de vijfde dimensie, leven vanuit je hart, betekent dat je leeft vanuit je volledige bewustzijn. Je erkent dat je meer bent dan je ego, gedachten en overtuigingen. Het leven wordt in een permanente staat van vreugde, vrede en liefde ervaren.

Nu wordt onze kracht getest, nu moeten we leren uithouden en in onze kracht blijven, niet meer opgeven of onszelf terugtrekken. Nu is het tijd om trouw en loyaal aan jezelf te zijn, zodat je je volledige autonomie in bezit kunt nemen. Nu is het belangrijk dat je het mijn en dijn leert onderscheiden en de buitenwereld niet in je binnenwereld laat komen. Dit is je training, dit is je inwijding.

Mediteer, doe fijne dingen die je ziel voeden, blijf in vertrouwen, blijf vooral je eigen ding doen en wees zo gelukkig mogelijk. Het eerdere innerlijke werk dat je al gedaan hebt, wordt verankerd. Vertrouw erop dat het allemaal goed komt, want het komt ook goed. We staan letterlijk aan de vooravond van een nieuw tijdperk. De rotzooi van het oude wat we niet meer willen, wordt zichtbaar. We ontkomen er niet aan.

Het is nu de tijd om de ziel een stem te geven. Wij dragen allemaal lichtcodes met ons mee, opgesloten in ons 12 strengen DNA. We dragen een unieke broncode bij ons die op het punt staat om geactiveerd te worden. Bij sommigen van ons, de pioniers, is dit al gebeurd. Het is niet pijnloos, alles in jouw trilt en vibreert mee en lichamelijk kun je behoorlijk ongemak ervaren. Zie het maar als een proces van hoe je troebel water weer helder en drinkbaar moet krijgen. Daar moet je iets voor doen en dat kost tijd.

Wij zijn van goddelijke komaf. Wij bezitten een krachtige zielskern. Dat is het unieke aan menszijn. Wij bestaan uit onvoorwaardelijke liefde. Zodra wij uit de matrix program-matie breken, gaan we dit ervaren.

Dan ga je het voelen en merken. De tekens in je leven zullen door jou ontdekt worden en er zal synchroniciteit gaan plaatsvinden.

Creatiekracht zal in jou gaan ontwaken en manifestatiekracht openbaart zich. Inspiratiestromen om bij te dragen aan het grote geheel zijn niet meer tegen te houden, je kunt niet anders meer.

Het leven dat jij op dit moment te vervullen hebt hier op aarde als lichtdrager als lichtwerker is van groot belang. Jouw zielenplan zal geactiveerd worden en je zal gelijkgestemden aantrekken, om de laatste twijfels die je nog over jezelf had, teniet te doen. Tijd bestaat niet meer. Het mooiste leven is  al nu. Omdat jij dit elke dag in je eigen leven kan creëren. Als jij trouw en loyaal aan jezelf kan zijn, dan weet je wie je in wezen bent en sta je voor en achter jezelf. Ongeacht wat.

Zorg dat je elke dag een stevige verbinding met Moeder Aarde maakt en tijd voor jezelf neemt om te dagdromen, schrijven, schilderen of wandelen, zodat je momenten creëert om contact met je ziel te maken. Mediteer en wees gewoon gewaar. Binnenkort start ik een Lichtcirkel, waar we met elkaar kunnen samen komen en waar we bijdragen om onze kracht te bundelen in krachtige meditaties / visualisaties voor de nieuwe wereld, zodat deze codes geactiveerd kunnen worden. Lees hieronder meer over de Lichtcirkel.

Jezelf helen en blokkades weghalen

Wie je echt bent heeft niets te maken met je persoonlijkheid of met wat je hebt bereikt, met je successen of je mislukkingen. Je echte wezen is je ‘ziel’ en deze is zonder begin en zonder einde. Jij bent een eeuwige vonk van pure creativiteit, met onbegrensde mogelijkheden, die er naar hunkert om tot wezenlijke uitdrukking te komen. Jouw potentieel is je zielsbestemming en deze wacht geduldig tot jij zover bent. Leer vertrouwen op je hart en maak je liefde en je wijsheid beschikbaar voor alles en iedereen. Op deze manier zal alles wat je gaat doen een uitdrukking van je ziel zijn. Vormgegeven door jouw ervaringen en wijsheid, neem jij je plek hier op deze Aarde in en zul je een indrukwekkende bijdrage leveren voor jouw wereld en die van anderen.

De afgelopen twee jaar is de trilling van de aarde zo enorm verhoogd dat al het leven op Aarde mee is gaan resoneren hierop. Dit betekent in het kort dat het bewustzijnsproces van ego naar hartsbewustzijn bij mensen collectief op gang is gekomen. Niemand ontkomt er meer aan. Er worden nu continu bewustzijnsshifts geactiveerd, waardoor onze trillingsfrequentie veel hoger is geworden.

Dit gaat niet ongemerkt voorbij, zeker bij hooggevoelige mensen en dieren. Het brengt veel fysieke klachten met zich mee, maar ook alle oude pijn in ons wil verwerkt worden, aangestuurd vanuit ons (emotionele en energetische) lichaam en onze ziel. De tijd waar we nu in leven gaat zo enorm snel dat het belangrijk is dat je bewust veel rust neemt voor jezelf. Het magnetisch veld op aarde is erg aan het veranderen en er is ook veel zonneactiviteit waardoor wij last krijgen van hoofd- en nekpijn. Alles wat oud is wil geheeld en verwerkt worden, zodat er ruimte komt voor onze ziel.

Binnen onze jaartraining Uit je hoofd, in je hart; noem ik dat ‘onze emmer opgeslagen verdriet verwerken’, zodat de emmer leger wordt. Dan komt er ruimte voor groei en ontwikkeling en verbinding met je eigen hart en ziel. Als je nog vol zit van onderdrukte pijnen, overtuigingen hebt zoals ‘ik mag er niet zijn’, dan leef je waarschijnlijk nog vanuit je oude patronen uit je kindertijd. Het is belangrijk dat je deze patronen bewust maakt, zodat je ook leert onderzoeken of ze nog wel zo helpend zijn. En zo niet, welke patronen je dan bewust kunt gaan creëren om wel functionele gedachten en gedragspatronen ervoor in de plaats te zetten die jou nu als volwassene wel ondersteunen.

Dit belangrijke transformatieproces, waarin je waarschijnlijk ontdekt wat je blinde vlekken zijn, iets wat jou al een leven lang onbewust saboteert, gaat je helpen vrij te worden. Vrij van binnenuit, verbonden met wie je in wezen bent. Dan leef je een veel hogere trilling. Ik leer de hooggevoelige vrouwen die bij mij een traject volgen ook hoe ze met hun eigen trillingsfrequentie kunnen werken in afstemming met hun lichaam. De resultaten zijn soms echt indrukwekkend, ze ervaren zichzelf echt anders en het leven wordt makkelijker.

Deze tijden

Afgelopen jaar, was een essentieel jaar waarin collectief hele diepe transformaties plaats konden vinden en er een opening ontstond in ons multidimensionale hogere bewustzijn. Het lichaam is trager dan de mind en het ego, dus we kunnen niet sneller gaan dan ons lichaam. Daarom is dagelijks goed gegrond zijn en in de natuur zijn noodzakelijk geworden.

Vanaf vele openingsportalen, stress en pijn groeien we in de richting van waar we nu aankomen. Eerst nog door middel van vele pioniers, maar nu ontkomt niemand meer aan een hartsbewustzijn-ontwaken. Alles wat niet meer past, laat los. De waarheid komt boven tafel, er zijn geen geheimen meer en alle shit moet opgeruimd worden. Zelfs op DNA-niveau veranderen onze cellen door de hoge frequentie op aarde. We moeten weer terug naar onze bron vanuit het vrouwelijk collectieve bewustzijn. Mannen willen bewust of onbewust weer in verbinding komen met hun vrouwelijke energie. Vrouwen moeten van de ‘bank’ af komen en zich zichtbaar gaan maken om het energetische veld te ondersteunen, het net van licht op Aarde. Als leeuwinnen ontwaken ze en staan ze op voor zichzelf en hun kinderen.

Nabije toekomst

Dit jaar gaan we nog dieper zakken op wezensniveau, we gaan echt worden wie wij zijn. We worden wakker en her-inneren ons onze zielenopdracht, we gaan het kunnen manifesteren in de wereld. We moeten de hartsverbindingen weer gaan herstellen met onszelf, elkaar, de dieren, planten, water, de vervuiling aanpakken en een band scheppen met Moeder Aarde.

We mogen er weer aan herinnerd worden dat onze wijsheid van binnenuit naar buiten gaat als een spiraal. Leven in het hier en NU is echt van belang en het leven kunnen nemen en echt genieten. Het is noodzakelijk dat je oude ballast gaat opruimen wil je voor altijd in balans kunnen blijven. Dat is hetgeen wat jou telkens triggert en onderuit haalt.

Het is de bedoeling dat je bewustzijn krijgt op jouw innerlijke wijsheid, je weten, op je intuïtie, het helder kunnen zien. Je ziel kennis weer activeren zodat je alles wat je nodig hebt in dit leven, weer tot je beschikking hebt.

Het is niet voor niets dat er zoveel vrouwencirkels en groepen zijn ontstaan de afgelopen 5 jaar. Collectief zijn wij geroepen om weer samen te komen, zoals in vroegere tijden. Want met elkaar roepen wij een bewustzijnsveld op, een vortex, een energieveld met een hogere trilling die verankerd wordt in het fenomenologisch veld (het wetend veld, universeel veld) wat zich verder en verder uitbreidt. Niet voor niets is zusterschap voelen en ervaren weer zo belangrijk geworden in een korte tijd.

Als vrouwen bij elkaar komen, kunnen zij de Aarde laten bewegen met hun krachtige energie als zij hebben geleerd deze te belichamen en bewust te kanaliseren. We doen dit niet alleen, er zijn allerlei lichtvelden en natuurwezens, gidsen en engelen die ons door deze periode heen loodsen door innerlijke leiding te geven aan de pioniers van deze nieuwe tijd. De nieuwe Aarde waarover Eckhart Tolle zo mooi in zijn boek heeft geschreven, waarin hij ongelooflijke verbanden legt over zo binnen, zo buiten.

Nu is het tijd om naar binnen te keren en je lichtkracht vol aan te zetten en je hartsfrequentie hoog, je trillingsfrequentie rond de 30.000 Hz. Wees zo gelukkig mogelijk en maak je geen zorgen, ga niet in angsten van anderen mee, zo verlaag je je eigen trilling en dim je je licht, waardoor jij deze gevoelens ook gaat voelen.

Zorg extra goed voor jezelf en probeer jezelf er zo min mogelijk mee te confronteren zodat je niet met de massale angst en afgescheidenheid te maken krijgt. Kijk hoe je dit in je leven kan regelen.
En mediteer zo veel en vaak als je maar kan, zodat je boodschappen binnen krijgt die jou helpen vanuit je ziel.
En je je op energetisch niveau kunt verbinden met alle lichtwerkers op aarde.
Nu ben je nodig!

NU BEN JE NODIG OM AAN TE SLUITEN OP DIT VELD. OM DIT VELD TE BEKRACHTIGEN EN ONDERSTEUNEN ZODAT HET LICHT OVERWINT.
De overwinning van het licht, ons licht zal zegenvieren. Zit het uit en kom samen met gelijkgestemden en vier dan het leven met eten en drinken en blijdschap. Laat je niet beïnvloeden.

In samenwerking met elkaar, de energie van het moment en de Lichtbegeleiding die aanwezig is, zullen we zo een krachtig overzicht krijgen van onze eigen innerlijke reis, de collectieve wijzigingen en groeimogelijkheden. Van dat wat achter ons ligt (waar we al doorheen hebben bewogen), erend waar wij NU Zijn, en kijkend naar dat wat voor ons ligt. Inclusief het heel persoonlijk kijken en belichten van processen in groei en hoe deze tot uitdrukking komen en waarom.

Vanuit de afstemmingen deze dagen zal dat enorm bekrachtigd worden (jij wordt dus bekrachtigd in wie jij Bent met al jouw kwaliteiten en groei), het zal je meer inzicht en helderheid aanreiken over wie jij Nu Bent, waar jouw kwaliteiten en uitdagingen liggen, maar ook op jouw groei- en pad van bewustwording.

Maar het zal mogelijk ook inzicht en healing brengen, daar waar jij dat nog nodig hebt om dit jaar voor jou zo goed mogelijk af te ronden en je energie vast voor te bereiden op de energie van de nabije toekomst.

Misschien wel leuk om de Matrix Trilogie eens opnieuw te bekijken, dat is geen gewone film, het is een documentaire. Daar waar meer helder zicht en bewustzijn is op waar jij staat en wie jij bent, wat je uitdagingen, ballast en kwaliteiten zijn, ontstaat meer rust en meer ruimte.

Het oude (patronen en systemen) kan in deze ruimte moeiteloos omgezet worden of oplossen. Zodat nieuwe ruimte ontstaat waarin Oorspronkelijk bewustzijn in kan dalen. Het kan heel snel gaan, je kunt jezelf heel gemakkelijk en eenvoudig opnieuw programmeren. Onze oude DNA-programmaties, oude duale matrix programma’s en patronen en wonden die daar uit voortkomen, kunnen zo moeiteloos in een flow worden gewijzigd tot meer belichaamd bewustzijn. En dat geeft jou toegang tot jouw kwaliteiten van Liefde, overvloed, bewustzijn, hartsbewustzijn, lichtheid, leiderschap, zichtbaarheid, manifestatiekracht, creatiekracht en nog zo veel meer.

Voel je welkom om met een groep gelijkgestemden dit proces aan te gaan binnen de Vrouwenkracht Academie. Waarin je leert jezelf te eren en te bekrachtigen in wie jij in wezen al bent, waarin je je leert afstemmen op jouw meest krachtige eigen zielenpad waarin jij tot uitdrukking kan komen door je oude ballast af te leggen in deze periode!

Herken jij jezelf al hierin? Dan heb je al een hoger bewustzijn ontwikkeld.

  • Zie jij mensen als gelijkwaardig?
  • Maak je graag tijd voor anderen vrij?
  • Toon jij openlijk genegenheid naar anderen?
  • Heb jij echte aandacht voor een ander en waardeer je de ander?
  • Ben je oprecht en betrouwbaar?
  • Wil jij graag het goede doen en anderen zonder voorwaarden belangeloos helpen?
  • Til jij anderen mee op, ondersteun je de ander in de zielsexpressie en zielsbestemming?
  • Heb jij inmiddels al je ongezonde gevoelsgewoonten en emoties opgeruimd, voel of gedraag je je niet meer als slachtoffer?
  • Ben jij toegewijd aan het openhouden van je hart, ook al wordt je gekwetst en kom je angsten tegen?
  • Kun je echt luisteren naar anderen, waar zij mee worstelen en er ‘zijn’?
  • Blijf jij streven naar groei en ontwikkeling op een natuurlijke manier door met gelijkgestemden uit te wisselen?
  • Heb je respect voor jezelf en je behoeftes, geef jij je grenzen goed aan op een zachtaardige manier?

Wat doe ik altijd

  • Gezond biologisch (vervuil de Aarde niet nog meer) vega eten, veel (basische) groenten voor een helder hoofd.
  • Mensen om je heen verzamelen met een hoge trillingsfrequentie.
  • Veel plezier maken en leuke dingen doen.
  • Mediteren met mijn hand op mijn hart om mijn eigen en collectieve hartsbewustzijn te verhogen.
  • Wees zorgvuldig met wat ik denk of zeg, alles is energie en heeft zijn aantrekkingskracht.
  • Maak verbinding met je ziel en grond je elke dag heel goed in meditatie.
  • Volg het energieprogramma om je op te laden en beschermen en in de avond weer te ontladen en voor de nacht te beschermen.
  • Lees meer blogs van mij over trillingsfrequentie.
  • Plaats kristallen in de aarde en geef water dat je hebt geprogrammeerd met Liefde, Heling en Dankbaarheid.
  • Koop ecologisch verantwoorde producten die anderen niet geschaad hebben, recycle.
  • Doe iets voor anderen zonder iets terug te verlangen, waar je iemand echt mee helpt en geef dit door. Hierdoor ontstaat er een ketting van overvloed en liefde.
  • Leef vanuit je hart, maak keuzes vanuit je hart en niet vanuit je hoofd of angsten, wees moedig.
  • Activeer je levensenergie, leef vanuit je creatiekracht en inspiratiebronnen, zet dit in de wereld.
  • Ben gewoon jezelf, niet gaan pleasen, geef je grenzen aan en wees zo authentiek mogelijk.
  • Zet de wifi uit als je hem niet nodig heb, zeker in de nacht.
  • Smudge je ruimtes zo vaak mogelijk met salie en wierrook om goed in je eigen energie te kunnen blijven.
  • Leg zo vaak mogelijk uren je telefoon weg of zet hem uit en ga de natuur in, beweeg, sport, wees creatief, ga een vuurtje maken in je tuin en geniet ervan!

Nog meer artikelen over hogere trillingsfrequentie:

De gevaren van onderdrukte emoties

De gevaren van onderdrukte emoties

Voordat ik als hoogggevoelige vrouw mijn tweede bedrijf startte als HSP-coach, trainer en opsteller bij de Vrouwenkracht Academie, leefde ik jarenlang vanuit mijn hoofd, in plaats vanuit mijn hart. Na meerdere depressies, burn-outs en een angststoornis heb ik uiteindelijk de wezenlijke verbinding met mezelf weten te herstellen. Nu help ik met de door mij ontwikkelde Vrouwenkracht Methode® andere (hooggevoelige) vrouwen die vastzitten in overlevingsmechanismen en beschermingsstrategieën, door ze opnieuw in contact te brengen met hun diepe gevoelswereld.

Hooggevoeligheid is lastig te definiëren maar kan veel impact op je leven hebben. Er zijn vele gradaties en vormen. Het is dus geen kwestie van een hokje waar je iemand makkelijk in kunt stoppen. Zelf ben ik bijvoorbeeld een introverte hooggevoelige met extraverte uitspattingen. Dat betekent dat ik best de buitenwereld in kan als ik me goed voel, maar dat ik me ook vaak lekker wil terugtrekken in mijn eigen wereld. Een ding hebben alle hooggevoeligen wel gemeen, namelijk dat ze meer waarnemen dan anderen. Alsof ze een soort zesde zintuig hebben dat ze ontzettend goed verder kunnen ontwikkelen als ze eerst de basis op orde hebben en dat is uit de overlevingspatronen stappen en het pijnlichaam helen.

We nemen zoveel waar met onze zintuigen en gevoelslichaam. Deze andere waarneming heeft te maken met het feit dat hooggevoelige een ander soort zenuwstelsel hebben en het brein informatie anders verwerkt en gevoelens en emoties dieper worden ervaren. Veel vrouwen leven vanuit hun hoofd, en hebben daarmee het contact met hun lichaam afgesloten, waardoor je niet meer goed kunt voelen. Onlangs ontdekten wetenschappers zelfs dat de hersenen van HSP-ers en niet HSP-ers ook echt anders in elkaar zitten. Als je hooggevoelig bent, ervaar je emoties, gevoelens, gedachtes en energieën dieper, intenser en duurt het langer voordat je indrukken en ervaringen hebt verwerkt. Je neemt altijd de hele ruimte waar, niet alleen maar waar je je ogen op richt. Maar vooral alles erom heen.

Veel HSP’ers die nog volledig vanuit patronen van het overlevings- en beschermingsmechanisme leven, zoeken vaak hun bevestiging in de buitenwereld, zo ook de veiligheid. Er is niets zo onveilig als geen voldoende interne veiligheid hebben waardoor je niet op je eigen lichaamssignalen kunt vertrouwen. Je basis moet op orde zijn, dan kun je alle kwaliteiten die bij het hooggevoelig-zijn horen, toepassen en leren om energetisch te communiceren en begrenzen. Als je leert om te gaan met jouw hooggevoeligheid en accepteert en respecteert dat je op jouw eigen authentieke manier mag en kan functioneren, kan het een enorme kracht en een zeer handig hulpmiddel worden. Juist in verbinding met je hartsbewustzijn ben en blijf je in verbinding met jezelf en de buitenwereld wordt een stuk gemakkelijker voor je.

Ik merkte als klein kind al dat ik anders was. Ik groeide op in een onveilige situatie met een angstige moeder en een vader die heel agressief kon worden. Mijn hooggevoeligheid zorgde ervoor dat ik mijn vader heel goed kon scannen. Ik voelde op één of andere manier dat zijn agressieve gedrag niet paste bij wie hij van binnen was. Daardoor was ik ook niet bang voor hem. Ik zag hoe hij zich voelde en hoe hij zich gedroeg en dat dit niet met elkaar overeen kwam. Omdat mensen dat ontkenden verwarde het mij en maakte dat ik ging twijfelen aan mezelf.

Uiteindelijk heeft het nog wel lang geduurd voor ik er echt mee aan de slag ging. Vroeger bestond het woord hooggevoeligheid niet eens en toen ik 26 jaar was en mijn eerste boek van Elaine Aaron las, herkende ik mezelf erin. Ik heb het nog bijna 10 daarna ontkend, omdat ik het flauwekul vond. Ik houd niet van hokjes en ik vond mijn gevoeligheid een last omdat ik nog een te groot pijnlichaam had, waarin ik altijd mijn pijnlijke emoties had opgeslagen. Dus was ik van mijn lichaam en intuïtie afgesneden.

Er was in mijn kindertijd weinig erkenning voor mijn gevoeligheid, in die tijd überhaupt voor ‘hoog’ gevoeligheid. Daarom leerde ik mezelf vanuit mijn hoofd te leven en mijn gevoel te onderdrukken. Het resultaat was dat ik allerlei negatieve overtuigingen over mezelf kreeg omdat in het onderdrukken ik mezelf telkens de boodschap meegaf dat ik niet goed genoeg was. Pas toen ik na chronische depressies, meerdere burn-outs en een vreselijk angststoornis waar ik 2 jaar niet meer buiten kwam, ontdekte dat ik juist die verbinding met mijn gevoel moest herstellen, toen pas kwam ik daar los van.

Ik wist mijn innerlijke criticus uit te schakelen door hem op te voeden, in mijn hoofd en geen ruimte meer te geven, ik ging mezelf complimenteren, het tegenovergestelde deed ik. Mijn gekwetste kindsdeel werd geheeld door er verbinding mee te maken, dat was in het begin erg moeilijk omdat ze zoveel pijn droeg en ik het niet kon verdragen te zien, en durven te voelen, maar stap voor stap heb ik dit toch gedaan totdat de pijn afnam en ik heelde. Zo kreeg ik steeds meer ruimte in mijn hoofd en kon ik de roep van mijn ziel horen omdat mijn hoofd stiller werd. Om mij heen zie ik veel mensen hiermee worstelen. We leven in onze maatschappij voornamelijk vanuit het hoofd, in plaats van uit ons hart.

Ik denk zelf dat dit komt door een gebrek aan erkenning voor hooggevoeligheid als kind zijnde. Gelukkig is er nu steeds meer aandacht voor, maar zeker in vorige generaties waren gevoelens vaak iets dat moest worden uitgeschakeld. Je was een minder mens als je meer voelde, je werd juist minder serieus genomen, echt bizar is dat, maar dat is echt een generatie verschil en een andere tijd waarin iedereen nog na de oorlog op overleven stond. Onze generatie is dit aan het doorbreken lijkt wel.

Dit heb ik zelf zo ervaren en hoor ik ook vaak van de vrouwen die ik coach binnen mijn jaarprogramma. Ook kan het zijn dat de hooggevoeligheid niet herkend wordt, doordat er in onze kindertijd vaak maar één hooggevoelig kind binnen een gezin is. Dan wordt het behandeld als afwijkend gedrag. Hierdoor raakt een hooggevoelig kind totaal de verbinding met de eigen kern kwijt.

Ik heb mijn verbinding met mezelf weer terug gevonden toen ik mijn emoties en gevoelens niet meer ging onderdrukken maar de ruimte gaf om te verwerken en te doorvoelen, het ging eigenlijk vrij snel over, kwestie van paar minuten echt doorvoelen en niet oordelen, het is als energie die door je lichaam heen stroomt wat zijn weg zoekt, en daarna kalmeer je direct en werkt je intuïtie weer en je relativeringsvermogen.

Wanneer je als hooggevoelig persoon leert dat gevoelens niet onderdrukt hoeven te worden, maar juist hele belangrijke instrumenten zijn die jou informatie kunnen geven, kom je in balans, echt in balans en is het een super handige tool geworden. Als je dat doorhebt, ontwikkel je veel meer zelfvertrouwen en innerlijk meesterschap. Zo leer je om interne veiligheid te creëren, op jezelf te vertrouwen, welke signalen je lichaam afgeven en wordt je minder beïnvloed door externe factoren en meningen van anderen of de wereld. Je ontwikkelt je eigen authenticiteit, onafhankelijk en vrij denken. Wat hierin van essentieel belang is, is dat je verbinding maakt met het gekwetste kinddeel in jezelf om deze relatie te herstellen en het veiligheid te bieden. Dan komt ook het speelse kind in jezelf naar voren die altijd nog verwonderd is en In de ervaring kan zitten, dat is je ziel, oftwel je wezen.

Je hoeft oude pijn niet meer te herbeleven om deze op te lossen, het verhaal is niet meer belangrijk waarom, maar juist het ontladen van oude onderdrukte pijnlijke emoties te ontladen door boos te kunnen worden, of te kunnen huilen, maakt het echt schoon van binnen en dit ruimt op.

Door terug te keren naar de opgeslagen emoties die negatieve overtuigingen hebben veroorzaakt, kun je ook veel gemakkelijker de denkpatronen doorbreken die daarbij horen, deze spoor je één voor één op en pas je 21 dagen toe voor herprogrammatie. De meeste mensen zijn bang voor pijnlijke emoties. Ze denken: ik wil dat niet herbeleven. Het is ook geen kwestie van herbeleven, maar van erkennen dat het er is en ontladen van wat er nog zit aan verdriet en boosheid en dit de ruimte geven. Emoties als verdriet en boosheid om wat wij als kind hebben meegemaakt stoppen we het liefst weg, maar wanneer we ze er juist wel laten zijn, werkt dat enorm helend. Er is daarna echt iets blijvend opgeruimd. Dan ontstaat er ruimte om weer echt goed te kunnen voelen en in verbinding met jezelf te zijn.

Vaak zie je dat vooral hooggevoelige vrouwen jarenlang hebben klem gezeten in overlevingsmechanismen en beschermingsstrategieën. Dit komt doordat zij hun intuïtie en extra zintuigen hebben moeten onderdrukken om te overleven. Maar dat patroon is natuurlijk niet alleen aan hen voorbehouden. Daarom heb ik mijn boek ‘De roep van de hooggevoelige vrouw’ ook voor iedereen geschreven. Ik krijg veel mails van mannen die het boek hebben gelezen en er veel aan hebben gehad.

Ik schrijf weliswaar vanuit mijn eigen ervaring als hooggevoelige, maar de praktische tips en handvatten zijn voor iedereen toepasbaar. Maar ik werk voornamelijk met hooggevoelige vrouwen in mijn trainingen, ook om sisterhood te ervaren en te herstellen in het collectieve veld. Het boek vertelt een aantal voorbeelden uit mijn levensverhaal en hoe daar uiteindelijk de Vrouwenkracht Methode uit is gekomen. Een krachtig en eenvoudig middel om los te komen van het overlevingsmechanisme, waardoor je je beter kunt voelen en zelfliefde kunt ontwikkelen.

Mijn belangrijkste advies wat ik je graag mee wil geven is om jezelf nooit, maar dan ook nóóit meer af te wijzen. Niet je gedachten, niet je lichaam, echt niets. Op die manier creëer je interne veiligheid en kom je uiteindelijk heel gemakkelijk in verbinding met je ziel, en dat voelt heel fijn, dat is echt anders leven, heel inspirerend en heel vrij.

Werk aan het herstellen van de wezenlijke verbinding met jezelf. Op die manier zul je zien dat je van jouw hooggevoeligheid een praktische en zuivere kracht kan maken, die niet alleen jou zal helpen, maar ook de wereld om je heen.

En dat is niet gemakkelijk om dit in je eentje te doen, maar echt wel te leren op een eenvoudige wijze.

Lees hier mooie referenties over het jaarprogramma van de ervaringen van andere hooggevoelige vrouwen die deze moedige stap hebben gemaakt. Wil je er meer over lezen? Www.vrouwenkrachtacademie.nl/jaarprogramma

TEKST © JOANNE WIENEN en Tamara Beekmans (oorspronkelijke tekst interview Happinez)

GRATIS Kristallijn Activatie?

Haal de audio via MP3 op in je mailbox.
En ontvang ook onze verhalen en aanbod in je mailbox.