Vrouwen zoals ik die hun vuur herontdekken, die hun waarheid hervinden.

Vrouwen zoals ik die hun vuur herontdekken, die hun waarheid hervinden.

Soms ontstaan er woorden vanuit een dieper weten. Niet om uit te leggen, maar om te herinneren. Deze tekst stroomde uit mijn hart, geworteld in het nu, gedragen door het licht van zovele vrouwen die ons zijn voorgegaan én naast ons staan.
Laat je raken, herinner je wie je bent en voel je welkom.

Ik Ben Hier Nu.

“Mijn innerlijk licht is niet langer een vlammetje dat beschermd moet worden tegen de wind. Het is een helder vuur geworden.Een baken voor vele vrouwen voor mij en na mij.”

Dit is de betekenis van overleven naar belichaming ervan, die zich uitdrukt in wijsheid en innerlijke kracht.

Van overleven naar belichaming

In deze tijd, waarin alles in beweging is, voel ik helder wat ik draag. Niet alleen herinneringen aan wat was, maar de volledige aanwezigheid van wie ik nu ben.
Ik denk nog steeds aan de vrouwen over de hele wereld die geen keuze hebben, en tegelijk voel ik hoe ik zelf niet langer alleen overleef, maar besta in bewustzijn.
Waar ik ooit gevangen zat in omstandigheden, in patronen, in overgave aan de grillen van mijn omgeving, sta ik nu geworteld in mezelf.

Het innerlijke vuur herinnert zich zichzelf

Ik ben de vrouw geworden die ik als jong meisje nodig had.
En in alles wat ik doe, eer ik haar, én eer ik mijzelf.
Niet uit strijd, maar uit liefde. Niet om te bewijzen, maar om te belichamen.

Mijn innerlijk licht is niet langer een fragiele vlam. Het is een heilig vuur geworden. Stil, krachtig, onuitdoofbaar.

Tranen als zegenwater

Ja, soms huil ik nog. Maar niet meer alleen van pijn ook van schoonheid.
Mijn tranen zijn een ritueel geworden, een zegen van loslaten. Ze voeden de bodem van mijn wezen.

Ik leef nu in een zachte overgave aan het mysterie van het leven.
Mijn kwetsbaarheid is geen last meer, maar een portaal. Mijn mens-zijn een instrument van licht.

Leven in overgave aan het mysterie

Ik ben toegewijd aan de bron van het leven, aan de aarde die mij draagt, aan het ritme van de seizoenen, aan de stem van mijn ziel.
Sommige dagen ben ik moe. Dan rust ik.
Andere dagen dans ik met de aarde, met mijn dieren, mijn planten, mijn adem.
Ik leef eenvoudig, maar rijk in betekenis.

Een pad van licht, stil en helder

Mijn pad is helder, zelfs als ik het niet altijd kan zien. Ik word geleid.
Mijn handen werken stil. Mijn hart zendt uit.
Mijn energie raakt wat gezien wil worden.
Ik hoef niets te bewijzen. Ik bén.

Samen een veld van herinnering

In die zijnstoestand ontmoet ik zusters.
Vrouwen zoals ik die hun vuur herontdekken, die hun waarheid hervinden.
Samen vormen we een veld van licht, een collectief geheugen van levenskracht en oerwijsheid.

Voorbij tijd en oordeel: wij zijn het leven zelf

Wat er ook gebeurt in de buitenwereld, ik weet: het licht in ons blijft.
Want in de gezichten van vrouwen zie ik het leven zelf weerspiegeld.
Vrouwen zijn de poorten van creatie. De dragers van verleden, toekomst en de sleutel tot heling in het nu.

Voor elke vrouw die nog verdwaald is in zelfverwijt of zelfvergetelheid, brandt mijn kaars.
Niet uit medelijden, maar uit herinnering. Jij bent mij, en ik ben jou.

“En zodra zij weer haar hart voelt, verandert de wereld.”

Voel jij dat jouw licht ook deel uitmaakt van dit grotere veld?


Elke maand komen we samen in de open Lichtcirkel een online multi-dimensionaal veld van bezielde vrouwen uit heel Europa.
We verbinden, luisteren, dragen en versterken het collectieve licht ieder met haar eigen innerlijke instrument.

Wil je je aansluiten of eerst wat meer voelen of lezen?
Je bent van harte welkom.
🌟 Meer informatie en aanmelding via:
👉 https://vrouwenkrachtacademie.nl/open-lichtcirkel/

Samen eren we het leven, om samen te werken in deze poorten van creatie te openen in jezelf.
Voel je geroepen? Dan ben je precies op tijd.

x Tamara

Ik voelde meteen zijn hart door alles heen

Ik voelde meteen zijn hart door alles heen

Hij was 31 jaar vermist. Toen ik zesendertig was, mocht ik hem opnieuw ontmoeten. Ik vond hem weer terug. Niet als kind deze keer, maar als volwassen vrouw en ik was sterk, heel sterk. Ik wilde hem leren kennen, niet om het verleden goed te praten, maar om te zien wie hij werkelijk was. Ik wilde weten of hij een monster was, zoals ik soms vreesde. Maar nee, dat was hij niet.

Wat hij wel was: een zwaar beschadigde man.

Een man die zelf mishandeld en gemarteld werd door zijn moeder. Die opgroeide in een internaat waar de muren zwijgen, maar het lijden nog voelbaar is. Een man wiens gespleten persoonlijkheid zijn overlevingsstrategie was.

Toen ik hem ontmoette, voelde ik meteen zijn hart. Dat was er altijd al, als kind zag ik altijd zijn ziel en hart, ik keek door zijn verwoestingen heen. En ik wist: daar, daar wil ik zijn. Daar heb ik hem altijd ontmoet. Zou hij me daar willen ontvangen? Drie jaar heeft het geduurd voordat hij me daar toeliet en ik leerde hem opnieuw kennen.

Toen ik hem na 2,5 jaar mijn diepe wond van pijn toonde, al mijn verdriet wat hij had veroorzaakt, brak er iets in hem open. Hij kon blijven kijken naar mijn tranen en verdriet, zonder te sussen zonder weg te lopen. Hij kon het aan, doordat hij me was gaan vertrouwen, als eerste mens in zijn leven. Niet met woorden alleen, maar in de ogen, in zijn adem, in de stilte tussen ons. Het was helend. Voor mij, heel helend. En misschien ook voor hem.

Hij liet me toe. En een half jaar, was hij de geweldigste betrokken, grappige, slimme vader die ik me maar kon wensen, op alle fronten zo fijn en echt liefdevol en betrokken. Zijn ziel was naar voren gestapt en zijn hart was geopend. En niet veel later probeerde hij mij opnieuw klein te maken, op die oude, destructieve manier, omdat zijn persoonlijkheid weer veranderde naar de oude ik. Het was tijd voor hem om te helen, en de pijn kwam ook naar boven. Maar het lukte hem niet meer om mij wreed te behandelen. Ik was veranderd en heel sterk, sterk in mijn hart. Ik stond. En ik koos opnieuw voor afstand. Omdat ik geen speelbal ben. Van niemand.

Twee jaar later gebeurde het onverwachte. Hij nam opnieuw contact met mij op. Hij bood zijn excuses aan. Voor alles. Hij was in therapie en begon in te zien wat hij deed naar mij. En naar mijn familie.

Excuses Voor het misbruik.

Voor de mishandelingen.

Voor de verwaarlozingen.

Voor de honger die hij me liet lijden, tien dagen lang toen ik 5 was en hij me opsloot met mijn broertje alleen in een huis zonder eten.

Ik had het allemaal overleefd. Heb mijn broertje ook in leven weten te houden van 2 jaar.

Vandaag maak ik een kristalgrid voor zijn ziel.

Niet omdat het moet, maar omdat ik voel dat het klopt.

Ik eer mijn vader. Elke dag. Niet alleen op zijn sterfdag, verjaardag of vaderdag.

Dank je wel, pap, voor het leven dat je me hebt gegeven.

Ik neem het. Dat is het grootste wat je me gaf. Meer kon je niet geven, behalve dat halve kostbare jaar wat je me gaf, dat heeft met helemaal geheeld, ik vond toen mijn vader weer terug. En meer en op een diepere laag, dan menig ander hun vader ooit zullen ontmoeten op zielsniveau.

Vandaag is het de sterfdag van mijn vader.

Ik eer jou als mijn vader.

Ik zie je.

Ik hou van je.

En ik loop mijn eigen pad.

Eindelijk was vrij en ik ben vrij gebleven en heb voor nog meer vrijheid gekozen in mijn leven.

Niet meer overleven uit wilskracht,

maar leven vanuit mijn kern, met mijn vader en moeder die achter me staan.

Omdat jij me hebt erkend, in jouw vernieling en jouw liefde.

Omdat ik wist, heel even, dat je me echt zag.

Wie ik ben, in wezen. En dat raakte je zo zo diep.

En ik zag jou. Wie je eigenlijk zou zijn geworden als jouw wonden niet zo diep geslagen waren in etterende trauma’s.

Dat moment was voor mij genoeg.

Voor een heel leven.

Ik leef nu los van jouw leven.

Elke dag tel ik mijn zegeningen.

Dank je wel dat jij de zwaarste stukken droeg.

De gekte van het familiesysteem op je nam.

Zodat ik vrij kon zijn. Dat was jouw kracht, dat is ook liefde.

Dat is liefde.

Grootse liefde.

Ik voel dat.

Ik weet dat.

Dank je wel dat je me hebt laten gaan, zonder verdere beschadiging.

Dat is vrije liefde. Dat is loslaten wat ook zo hoort.

Ik voel ten diepste dat je trots op me bent. Je zei het me zo vaak.

Dat ik een lichtpuntje ben in jouw bestaan.

En dat je ergens zegt:

‘Dat zo’n kind uit mij is voortgekomen… Dan heb ik toch iets goeds gedaan in dit leven.’ En dat was voor jou genoeg.

Ik voel je glimlach,

elke dag,

als ik mijn pad bewandel en in de moestuin werk.

Dat sterkt me.

Ik weet het.

Ik voel het.

Jij bent mijn vader. En ik ben jou kind.

❤ Aho, pap. Aho.”

x Tamara.

Wil je mijn volledige verhaal lezen? Ik bestel graag het boek!

Over het proces en heling met mijn vader(wond) en moeder(wond), innerlijke kind en zoveel meer moois ook en hoe je dit zelf ook kunt doen.

Nieuwe cursus hoe ook jij van je vaderwond kan helen: Helen van de Vaderwond Klik hier en je ontvang mijn boek erbij cadeau.

GRATIS Kristallijn Activatie?

Haal de audio via MP3 op in je mailbox.
En ontvang ook onze verhalen en aanbod in je mailbox.