Het nemen van je moeder

Het nemen van je moeder

Het kan zijn dat je als kind je moeder innerlijk hebt afgewezen doordat je niet die diepgaande connectie vanuit haar kon voelen.

Op dat moment heb jij je van haar afgesloten en als klein kind is het dan alsof er een innerlijk deurtje dichtgaat dat niet meer geopend gaat worden.

De teleurstelling die je onbewust als kind meemaakte, maar als ziel voelde, dat zij niet helemaal kon ingaan op jouw emotionele behoefte, heeft gemaakt dat jij haar niet meer kon ‘nemen’ zoals ze is.

Vaak is dit ook bij haarzelf gebeurd als baby of kind en misschien gebeurde het ook bij haar moeder.

Zo kan de liefde van generatie op generatie steeds minder doorstromen.

Het aanvaarden, het ‘nemen’ van je moeder kan op latere leeftijd alsnog, vanuit je wil en je bewustzijn.

Dit betekent: haar aanvaarden voor wie ze is, zonder oordeel en zonder verwijt; dat je gelooft dat ze je het maximale heeft gegeven van wat ze kon doorgeven.

Wat je zelf weinig hebt ontvangen, kun je nog minder doorgeven.

Het innerlijke gevecht dat je misschien al jaren hebt, of je eigen boosheid en teleurstelling, zijn jouw eigen emoties.

Je kunt hier zelf mee aan de slag, om deze te transformeren, want de enige die er last van heeft ben jijzelf en waarschijnlijk ook jouw eigen gezin.

Zonder dat jij het doorhebt, draag jij je gevoelens van tekort over op de generaties na jou.

Op het moment dat je in dit proces stapt en je je moeder als je moeder kunt ‘nemen’ en haar ook echt op de plek van jouw moeder kunt zetten, dan kom je weer in de liefdesstroom van je leven en dit betekent dat je dan ook het leven kunt nemen.

Veel kwaaltjes, zowel fysiek, psychisch als emotioneel kun je relateren aan datgene wat nog onverwerkt is in jouw vrouwenlijn. Eerder heeft er een trauma plaatsgevonden, dat zo pijnlijk was, dat een van jouw voormoeders dit niet kon verwerken en dit trauma is generatie op generatie overgedragen tot het bij jou uitkwam, of je dochter(s).

Dat heeft er mee te maken dat de liefde op dat moment bij de voormoeder niet meer kon stromen, door de pijn die onderdruk en weggedrukt werd.

Je kunt niet je pijn wegdrukken en je liefde er wel laten zijn. Het is beiden of helemaal niets. Dus de kinderen van deze voormoeder met dit trauma hebben een tekort aan liefde moeten ervaren, en op het moment dat zij moeder werden, konden zij hierdoor ook minder liefde doorgeven en zo gaat het door en door.

Tot iemand in de vrouwenlijn dit stopt en dit trauma op gaat sporen, in een ritueel het trauma erkent, de voormoeder eert en zo hetgeen terug wordt gegeven naar daar waar het hoort.

Het leren ‘nemen’ van je moeder is een innerlijk en diepgaand, rauw en ook prachtig proces dat enkele maanden duurt, maar dat je uiteindelijk van binnenuit helemaal zal vrijmaken.

In een prachtig drie-maanden programma: Het helen van je vrouwenlijn, werk je van buiten naar binnen in dit proces, het helen van je vrouwenlijn inclusief leer je hoe je een eigen opstelling kunt doen en hoe je leert werken met deze innerlijke processen.

Tamara Beekmans, eigenaresse en oprichtster van de Vrouwenkracht Academie sinds 2013, werkt al meer dan 15 jaar intensief met de moederwond. Ze heeft honderden groepen begeleid in vrouwenlijnopstellingen en diepgaande innerlijke en systemische processen onderzocht en begeleid.
Ze is internationaal HSP Coach, trainer, systemisch therapeut, Sjamaan, Healer, hoger bewustzijnscoach, opleider, docent, auteur, inspirator en oprichtster van de Vrouwenkracht Academie.

Interne veiligheid – Deel 3

Interne veiligheid – Deel 3

Als je de veiligheid extern zoekt, kan het zijn dat je die veiligheid zoekt in relaties, in contacten met anderen en dat deze mensen jou moeten bevestigen. Je zoekt vaak mensen uit die dit ook daadwerkelijk doen en je bijvoorbeeld zeggen hoe leuk of hoe grappig je bent. Wanneer je altijd maar probeert om hieraan te voldoen, kun je je ontzettend onveilig gaan voelen wanneer je een keer niet zo gezellig of grappig bent. Je kunt dan werkelijk het idee hebben dat je er niet mag zijn. Dat is heel vermoeiend en dat kan je volledig uitputten. Het duurt dan steeds langer om je op te laden om vervolgens weer bevestiging te zoeken. Je komt dan eigenlijk in een neerwaartse spiraal terecht. Eigenlijk zoek je dan bevestiging op je bestaansrecht, buiten jezelf. En dat doet pijn. Eigenlijk is dit nog het kleine meisje in je die dit verlangen heeft.

Lees hier eerst Deel 1 en Deel 2 over interne veiligheid.

Elk moment dat je tot actie overgaat om die externe veiligheid te bevestigen, ontkracht je jezelf. Je geeft daarmee zelf eigenlijk de boodschap: ‘Ik ben het niet waard’, ‘Ik ben niet goed genoeg’ of ‘Ik hoor er niet bij.’ Want stel dat de persoon die jou bevestigt hiermee stopt….wat gebeurt er dan met jou?

Wat gebeurt er dan met jou en de relatie met die persoon?
Wijs jij die persoon dan af omdat diegene jou niet meer geeft wat jij nodig hebt?
Ben jij wel zo eerlijk, zuiver en oprecht, wanneer je gezellig en grappig gevonden wil worden om zo de liefde en bevestiging van iemand te krijgen?
Of is dat jouw gekwetste kinddeel die dit doet?
Is het jouw gekwetste kinddeel dat op die manier relaties aangaat met de persoon of personen om zich heen?

Wanneer je in je volwassen deel stapt, zou jouw volwassen deel dan ook hierom vragen? Wat voel je dan eigenlijk? Voel je je dan krachtiger worden of zwakker? En als je je zwakker voelt, waar denk je dan aan en heb je er nog zin in om dit te blijven doen? En hoe zou je dit kunnen oplossen? Hieruit kunnen stappen? Misschien voel je je krachtiger, maar dat is misschien niet de energie die je wilt, omdat je dit gevoel van bevestiging door manipulatie hebt bereikt. Hoe fair ben jij dan bezig en ben je bereid daarmee op te houden? Ben je bereid om je echt te laten zien zoals je bent? Ben je bereid te voelen dat een ander dingen van jou voelt of ervaart die niet zo prettig zijn? Kun je dat handelen? En hoe ga jij met jezelf om als een ander jou even niet zo gezellig of aardig vindt? Hoe ga jij dan met jezelf om?

Dat is de kern. Hoe jij altijd met jezelf omgaat, is hoe jouw leven eruit ziet, hoe jouw relaties eruitzien, hoe jouw interne veiligheid is ontwikkeld. Door jezelf helemaal niet meer af te wijzen en er gewoon mag zijn zoals je bent. Dat jij jezelf ok vindt en je identiteit niet meer bevestigd hoeft te zien in de buitenwereld. Dat is zelfrespect. Om continu een kunstje te moeten doen, om identiteitsbevestiging op je bestaansrecht te krijgen, dat is nogal wat. Dat is heel pijnlijk en geeft heel nare gevoelens. Je kunt je dan gaan afvragen of dit wel is hoe jij je leven wilt, of jij dit bent. Daardoor kun je gaan ontwaken en ga je zien dat je kunt ophouden met jezelf af te keuren. Dat je geen vriendschappen of relaties moet aangaan om de liefde buiten jezelf te zoeken. Om liefde te krijgen. Om identiteitsbevestiging te krijgen.

Als je merkt dat veel vriendschappen hierop zijn gebaseerd, kun je jezelf in dit ontwakingsproces heel alleen voelen wanneer je die vriendschappen los gaat laten. Je moet dan leren om bevriend te worden met jezelf. Dat kan een enorme strijd zijn. Dat interne gevecht met jezelf laat je zien dat je eerst eigenlijk in gevecht was met de wereld om je heen. Wat je jezelf aandoet, doe je namelijk ook de ander aan. Je doet het allemaal zelf. Door meditatie en door te gaan luisteren naar de stem van je ziel, kun je uit die oude conditioneringen van programmering van het overlevingsmechanisme stappen. Je kunt dan uit die oude gedragspatronen stappen door nieuwe positieve karresporen aan te gaan leggen, door deze 21 dagen te herhalen en deze programmatie te laten beklijven.
Uit je overlevingsmechanisme stappen is echt een besluit dat je neemt. En om te zorgen dat we in beweging te komen, moet de pijn hiervoor enorm groot zijn. Maar eens bewust, kun je niet meer terug naar onbewust.

Je kunt zoveel tools toepassen, maar als jij jezelf blijft afwijzen werkt het niet. En dat is niet alleen in je hoofd, over hoe je over jezelf denkt, dat gaat ook over hoe jij wilt dat anderen met jou omgaan op een respectvolle manier. Wat jij toelaat of niet toelaat binnen jouw grenzen. Maar het gaat ook over wat je eet, ook hierin kun je wel of niet respectvol met jezelf omgaan. Het eten van goede vegetarische, biologische voeding is heel belangrijk, omdat ongezonde voeding je mind ontzettend kan vertroebelen en verdoven. Als jij voortdurend heel veel stress hebt en veel te hard werkt zonder te herstellen, of te kort of slecht slaapt, ga je ook niet respectvol met jezelf om. Dit heeft alles te maken met het al dan niet tot volledige ontwikkeling laten komen van je interne veiligheid. Jij bepaalt hoe jij in het leven wilt staan en hoeveel potentie van jou ontplooid mag worden en naar buiten mag komen.

Jij bepaalt ook zelf hoe snel dat gaat. Je kunt jezelf ook blijven saboteren, om vervolgens nooit volledig tot die ontplooiing over te gaan. Je moet zelf echt de knop omzetten. Als je helemaal niet meer voelt wie je zelf bent en alles buiten jezelf zoekt als oplossing voor jouw innerlijke staat van zijn, kan daarmee kan het ontwaken van een hoger bewustzijn ontstaan.

Bevestig jezelf, door tegen jezelf te zeggen: ‘Ik ben ok’, ‘Ik ben goed genoeg’, ‘Ik hoor erbij’, ‘Ik mag mijn plek innemen’, ‘Ik ben het waard’ en vooral ‘Ik ben veilig’.
De laatste is een enorme. Kijk dan ook letterlijk om je heen naar de feiten. Ben je werkelijk veilig? Zodat je brein het via je ogen kan registreren. Dit zorgt ervoor, met je hand op je hart, dat je hormonen direct veranderen in je brein, waardoor je werkelijk die ontspanning in je lichaam weer kunt voelen en ervaren. Op die manier kun je je interne veiligheid vergroten. Hoe langer je hiermee bezig bent, hoe sterker dit gevoel wordt. Ga hier vooral mee aan de slag en probeer daarbij ook prikkels die jou een onveilig gevoel geven te vermijden. Probeer je even af te sluiten van alles wat stress geeft en ervaar wat het met je doet om de veiligheid in jezelf te zoeken.

Onderzoek ook je relaties met mensen. Hoe transparant en open ben jij werkelijk naar anderen? Of please jij de ander graag voor identiteitsbevestiging op jouw bestaansrecht? Als jij de kwaliteit van je leven wilt verbeteren, is het jouw eigen taak om dit als volwassene aan jezelf te geven. Je kunt werkelijk uit deze spiraal stappen, om geen bevestiging van buitenaf meer te vragen of te zoeken. In het begin is dat heel moeilijk, maar iedere keer als je die bevestiging niet meer zoekt, zul je ervaren dat je je kracht weer gaat voelen. Je kunt dan niet in één keer; dat mag je leren, dat mag je onderzoeken, dat mag je oefenen.

Corrigeer jezelf, maar wees hierbij niet te streng voor jezelf. Signaleer het en herstel jezelf, neutraal en zonder oordeel. Op het moment dat je het doorhebt, vergroot je je bewustzijn. Zo zwak je jezelf niet af, maar bouw je aan vertrouwen in jezelf. Hoe groter je zelfvertrouwen wordt, hoe meer innerlijke kracht aanwezig is en naar buiten kan komen. Dat is meteen een koppeling met de interne veiligheid, die van hieruit ontstaat. Zodra dit begint te groeien, voelt het heel fijn. Je transformeert dan van de 3e dimensie, het egobewustzijn, door de 4e dimensie, naar de 5e dimensie, het hartsbewustzijn. En dat is werkelijk een andere staat van zijn, met rust, creatiekracht en manifestatiekracht. Dat betekent dat je je ego echt bewust moet maken. Met een volledig ontwaakt bewustzijn, krijg je een heel andere levenservaring.

Tips voor interne veiligheid:

  • Kijk heel nuchter en rationeel naar de feiten. Ben je in gevaar of niet? Als dit niet zo is, kun je jezelf geruststellen. Of is er eventueel iets aangeraakt wat een oude pijn oproept? Dan heb je een heel ander perspectief dan de realiteit waar je in zit. Leer echt naar de feiten te kijken en kleur ze niet in vanuit slachtofferschap of drama.
  • Zeg zo vaak mogelijk tegen jezelf: ‘Ik ben veilig’ en creëer daarmee een nieuw karrespoor of gedachtepatroon in je hersenen.
  • Als je angst ervaart, stel jezelf dan gerust.
  • Onderzoek je angst in de realiteit en dwing jezelf om naar de feiten te blijven kijken, vooral als je emoties het dreigen over te nemen. Train jezelf hierin om uit dat deel te stappen en jezelf te corrigeren, zonder oordeel.
  • Leg je hand dan op je hart en plant de woorden: liefde, heling en dankbaarheid en laat je hart opzwellen bij iedere inademing en adem alles uit wat je los wilt laten.
  • Op het moment dat je veel angst ervaart, kijk je in de spiegel en noem je je voor- en achternaam.
  • Strijk met je handen over je lichaam om ervoor te zorgen dat je contact houdt met jezelf.
  • Vraag aan Moeder Aarde: ‘Wil je met mij komen verbinden en mij komen gronden, de hele dag?’
  • Wees ook bereid om opnieuw vertrouwen te hebben in jezelf, in het leven, in andere mensen. Om positieve ervaringen te creëren. Als je de rest van je leven in angst blijft zitten, doe je jezelf heel veel pijn. Je ontkent hiermee je bestaansrecht, door je macht van jezelf uit handen te geven. Anderen zijn er niet voor geboren om jou gelukkig te maken, dat is iets wat je zelf moet doen.
  • Wees lief voor jezelf als het een keer niet lukt, maar onderzoek dan hoe je het een volgende keer kunt aanpakken en welke valkuilen er zijn.

Op 1 september start het jaarprogramma voor hooggevoelige vrouwen waar we de eerste maanden werken aan interne veiligheid. Dat is de basis van ons bestaan. Zonder interne veiligheid heb je geen fundering in jezelf en voelt het heel naar. Er zijn nog maar enkele plaatsen vrij.

In je hart uit je hoofd: Jaarprogramma met begeleiding, supervisie, coaching en opstellingen:

Elke maand is er met je groep een supervisieavond en 5 livedagen, elke maand is er coaching die je in kunt plannen via de agenda in je ledensite, je kunt zo vaak als je wilt een opstelling erbij boeken bij Tamara. Het jaarprogramma is deels online en deels met een aantal contactmomenten per maand. Dit vul je in naar eigen behoefte.

Maand 1: Energieprogramma en ontladen van pijnlichaam met 5-minuten regel, ontladen pijnlichaam. Verlangen voelen en intentie.

Maand 2: Emoties en gevoelens, herschrijven verhaal van je verleden, loskomen slachtofferschap.

Maand 3: Interne veiligheid, je plek innemen, innerlijke rust vinden, werken met je energieveld.

Maand 4: Karresporen; 21 dagen programma, opsporen en omzetten van negatieve overtuigingen. Compassie, vertrouwen en loslaten.

Maand 5: Innerlijke criticus, angsten.

Maand 6: Innerlijke criticus, grenzen en begrenzen.

Maand 7: Innerlijke kind en lichaamsbewustzijn.

Maand 8: Innerlijke kind en je vrouwenlijn.

Maand 9: Hartsbewustzijn, intuïtie en versterk je innerlijk licht.

Maand 10: Zielenopdracht en hoger bewustzijn. Authentieke kracht verinnerlijken, bestaansrecht.

Via de link kun je alles erover lezen: https://vrouwenkrachtacademie.nl/jaartraining

Symptomen door je spiritueel ontwaken

We gaan door een enorme transitie heen op dit moment met elkaar.
En je ervaart de gekste klachten waarschijnlijk.
Je bent niet gek aan het worden, dit hoort erbij, omdat de frequentie op Aarde zo extreem hoog is, dat ons lichaam mee ascendeert en uit 3D gaat.

  1. Het gevoel alsof je in een snelkookpan zit of intense energie hebt; stress voelen. Onthoud dat je je aanpast aan een hogere vibratie en dat je je uiteindelijk zult aanpassen. Ook oude patronen, gedragingen en overtuigingen worden naar de oppervlakte geduwd. Er gebeurt veel in je.
  2. Een gevoel van desoriëntatie; niet weten waar je bent; een verlies van een gevoel van plaats. Je bent niet meer in 3D, omdat je bent verhuisd of bezig bent om naar de hogere rijken te gaan.
  3. Ongewone pijntjes en kwalen in verschillende delen van uw lichaam. Je zuivert en laat geblokkeerde energie los die in 3D vibreert, terwijl je in een hogere dimensie vibreert.
  4. ’s Nachts wakker worden tussen 2 en 4 uur Er gebeurt veel in je droomstaat. Je kunt er niet lang blijven en hebt een pauze nodig. Dit is tevens het uur van ‘reinigen en loslaten’.
  5. Geheugenverlies. Een grote overvloed aan geheugenverlies op korte termijn en slechts vage herinneringen aan je verleden. Je bent in meer dan één dimensie tegelijk, en als je heen en weer gaat als onderdeel van de transitie, ervaar je een ‘loskoppeling’. Je verleden maakt ook deel uit van het Oude, en het Oude is voor altijd verdwenen. In het Nu zijn is de weg van de Nieuwe Wereld.
  6. Dingen ‘zien’ en ‘horen’. Je ervaart verschillende dimensies terwijl je overgaat, allemaal afhankelijk van hoe gevoelig je bent en hoe je bedraad bent.
  7. Verlies van identiteit. Je probeert toegang te krijgen tot de Oude jij, maar het is er niet meer. Je weet misschien niet naar wie je in de spiegel kijkt. Je hebt veel van je oude patronen opgeruimd en belichaamt nu veel meer licht en een eenvoudiger, meer gezuiverde goddelijke jij. Alles is in orde, je bent in orde.
  8. Gevoel ‘uit het lichaam’. Je hebt misschien het gevoel dat er iemand aan het praten is, maar jij bent het niet. Dit is ons natuurlijke verdedigingsmechanisme om te overleven wanneer we onder acute stress staan ​​of ons getraumatiseerd of onbeheerst voelen. Je lichaam maakt veel door en je wilt er misschien niet in zijn. Mijn ascensiegids vertelde me dat dit een manier was om het overgangsproces te vergemakkelijken, en dat ik niet hoefde te ervaren wat mijn lichaam doormaakte. Dit duurde maar een korte tijd. Het gaat voorbij.
  9. Perioden van diepe slaap. Je rust uit van al het acclimatiseren en bent aan het integreren, maar ook aan het opbouwen voor de volgende fase.
  10. Verhoogde gevoeligheden voor uw omgeving. Menigten, lawaai, voedsel, tv, andere menselijke stemmen en diverse andere prikkels zijn nauwelijks te verdragen. Je overweldigt ook heel gemakkelijk en raakt gemakkelijk overprikkeld. Je stemt af. Weet dat dit uiteindelijk zal overgaan.
  11. Je hebt geen zin om iets te doen. Je zit in een rustperiode, ‘rebooten’. Je lichaam weet wat het nodig heeft. Bovendien, wanneer je de hogere rijken begint te bereiken, worden ‘doen’ en ‘dingen laten gebeuren’ overbodig, omdat de Nieuwe energieën het vrouwelijke ondersteunen van zonnebaden, ontvangen, creëren, zelfzorg en koestering. Vraag het Universum om je te ‘brengen’ wat je wilt terwijl je geniet en plezier hebt.
  12. Een intolerantie voor lager vibrerende dingen van de 3D, weerspiegeld in gesprekken, houdingen, maatschappelijke structuren, genezingsmodaliteiten, enz. Ze laten je letterlijk ‘ziek’ voelen van binnen. Je bent in een hogere vibratie en je energieën zijn niet langer op één lijn. Je wordt ‘geduwd, om vooruit te gaan; te ‘zijn’ en het nieuwe te creëren.
  13. Een verlies van verlangen naar voedsel. Je lichaam past zich aan een nieuwe, hogere staat van zijn. Ook wil een deel van jou hier niet meer in het Oude zijn.
  14. Een plotselinge verdwijning van vrienden, activiteiten, gewoonten, banen en woningen. Je evolueert verder dan je vroeger was, en deze mensen en omgeving passen niet langer bij je vibratie. Het nieuwe zal spoedig arriveren en zal zich zo veel beter voelen.
  15. Je kunt bepaalde dingen absoluut niet meer doen. Wanneer u uw gebruikelijke routine en activiteiten probeert uit te voeren, voelt dat ronduit vreselijk. Je evolueert verder dan je vroeger was, en deze mensen en omgeving passen niet langer bij je vibratie. Het nieuwe zal spoedig arriveren en zal zich zo veel beter voelen.
  16. Dagen van extreme vermoeidheid. Je lichaam verliest zijn dichtheid en ondergaat een intense herstructurering.
  17. Een behoefte om vaak te eten, samen met wat aanvoelt als aanvallen van een lage bloedsuikerspiegel. Gewichtstoename, vooral in de buikstreek. Een verlangen naar proteïne. Je hebt een enorme hoeveelheid brandstof nodig voor dit Ascentieproces. Gewichtstoename met het onvermogen om het te verliezen, wat je ook doet, is een van de meest typische ervaringen. Vertrouw erop dat uw lichaam weet wat het doet.
  18. Ervaren emotionele ups en downs; huilen. Onze emoties zijn onze uitlaatklep, en we laten veel los.
  19. Een naar huis willen, alsof alles voorbij is en je hier niet meer thuis hoort. We keren terug naar de bron. Alles is voorbij, maar velen van ons blijven om de Nieuwe Wereld te ervaren en te creëren. Ook zijn onze oude plannen om te komen voltooid.
  20. Het gevoel hebben dat je gek wordt, of dat je een of andere psychische aandoening ontwikkelt. Je ervaart snel verschillende dimensies en gaat enorm open. Er is nu veel voor u beschikbaar. Je bent er gewoon niet aan gewend. Je bewustzijn is verhoogd en je barrières zijn verdwenen. Dit gaat voorbij en je zult je uiteindelijk erg thuis voelen zoals je je nog nooit eerder hebt gevoeld, want Thuis is nu hier.
  21. Angst en paniek. Je ego verliest veel van zichzelf en is bang. Uw systeem is ook overbelast. Er gebeuren dingen met je die je misschien niet begrijpt. Je verliest ook gedragspatronen van een lagere vibratie die je hebt ontwikkeld om te overleven in 3D. Hierdoor kunt u zich kwetsbaar en machteloos voelen. Deze patronen en gedragingen die je verliest, zijn niet nodig in de hogere rijken. Dit gaat voorbij en je zult uiteindelijk zoveel liefde, veiligheid en eenheid voelen. Wacht even.
  22. Depressie. De buitenwereld is misschien niet in lijn met de Nieuwe, hoger vibrerende jij. Het voelt daar niet zo goed. Je laat ook lagere, donkere energieën los en je ‘ziet’ erdoorheen. Blijf daar hangen.
  23. Levendige, wilde en soms gewelddadige dromen. Jullie laten vele, vele levens van lagere vibrerende energie los. Velen melden nu dat ze mooie dromen ervaren. Je droomtoestand zal uiteindelijk verbeteren en je zult er weer van genieten. Sommigen ervaren dit loslaten terwijl ze wakker zijn. Mijn moeder zei op een dag dat ze dacht dat ik overdag nachtmerries had.
  24. Nachtelijk zweten en opvliegers. Je lichaam ‘warmt’ op terwijl het residu verbrandt.
  25. Je plannen veranderen plotseling halverwege de stroom en gaan in een heel andere richting. Je ziel brengt je energie in evenwicht. Het voelt meestal geweldig in deze nieuwe richting, aangezien je ziel meer weet dan jij. Het doorbreekt je ‘sleur’-keuzes en vibratie.
  26. Je hebt een situatie gecreëerd die je ergste nachtmerrie lijkt, met veel ‘ergste nachtmerrie’-aspecten. Je ziel leidt je naar het ‘uitrekken’ naar aspecten van jezelf waar je tekortschoot, of naar het ‘afzwakken’ van aspecten waar je een overvloed aan had. Je energie is gewoon zichzelf in evenwicht. Door deze situatie heen je weg naar vrede vinden, is de test die je voor jezelf hebt opgezet.

Dit is jouw reis, en je ziel zou het niet hebben opgezet als je er niet klaar voor was.

Jij bent degene die je weg naar buiten vindt en dat zal ook gebeuren. Als je terugkijkt, zul je dankbaar zijn voor de ervaring en een ander persoon zijn.

Tekst gedeeld via Martha Krul

We hebben de nodige lessen te leren.

We hebben de nodige lessen te leren.

Duisternis geeft ons het gereedschap dat we nodig hebben om ons pad te volgen.

Sommige duisternis is nodig om ons te vormen tot de persoon die we moeten worden.

Ik denk dat soms als we een beetje van het pad afwijken er iets gebeurt om ons voort te duwen.

En normaal gesproken is het niet erg prettig om onze aandacht te trekken.

We moeten ook in het licht leven om alle duisternis te kunnen waarderen.

Als het leven alleen maar donker was, zouden we niet begrijpen dat er licht kan zijn.

En in het licht vinden wij onze vrede.

Als ik terugkijk en denk aan degenen die hebben bijgedragen aan mijn donkere momenten, koester ik geen wrok of haat.

Ik zie dit als een proces van het leven.

Een proces dat noodzakelijk is om mijzelf te kunnen worden.

Te ontdekken wie ik ben in alle vormen.

Van licht naar donker en terug.

Zonder de duisternis zou het zo moeilijk zijn om empathie en medeleven te tonen voor een ander op een echte manier.

Omdat ik anders deze gevoelens niet zou kennen.

En zonder deze ervaring zouden we niet de kracht hebben om een andere ziel te helpen helen.

Of compassie te voelen en tonen.

Een ander te helpen het licht te vinden.

Door je eigen licht vanuit volle bewustzijn te laten schijnen.

Omdat je zelf in het donker bent geweest.

En hun weg naar innerlijke vrede te vinden.

Omdat ik mijn innerlijke vrede heb gevonden, in de duisternis.

In het vol aanvaarden daarvan.

Dan koppel ik mijn identificatie los.

Nadat ik heb ontdekt dat ik het niet ben, vanuit mijn wezen, maar dat het een onderdeel van mijn ego is.

We hebben mensen nodig die ons begrijpen en die zich dan ook kunnen verbinden met alles wat er is.

Een verbinding kunnen maken van we als echt zien.

Zo binnen, zo buiten.

Zo boven, zo beneden.

We zijn zowel leraar als leerling in dit leven.

Blijf in nederigheid.

Blijf open staan voor leren.

Zodra je zegt, ik weet het al, zit je vol in je ego.

Niet verbonden met je ziel en je lichaam.

Dan ben je opgestegen.

Vanuit een overlevingsmechanisme, om je beter te voelen, omdat je de donkerte dan onderdrukt.

We hebben de nodige lessen van anderen te leren.

Zij zijn de spiegels van waar we nog naar mogen kijken in onszelf.

Dat maakt allemaal deel uit van het proces van groei en hoger bewustzijn en vooral hartsbewustzijn.

Iets waarvan ik geloof dat we hier zijn om dat te doen, dat groeien in liefde en begrip.

Hoe donker deze tijden ook zijn.

Ook dit is een bijzondere tijd.

Je bent vrijwillig naar Aarde gekomen om hier nu te zijn.

Misschien ben je dat vergeten.

Daarom herinner ik je er even aan.

Jij hebt dit gekozen.

Neem het volledig en maak wijze keuzes.

Alleen keuzes die voor jou belangrijk zijn.

Niet meelopen met anderen.

Keuzes die je nu maakt, kunnen je je zielen leven geven of egopijnen veroorzaken.

Dit is een hele bijzondere tijd.

We gaan naar een nieuwe Aarde op dit moment.

Het oude moet losgelaten worden en word zichtbaar.

Zo buiten, zo binnen.

Ik hou van jou.

Bevrijd van angsten en depressie

Bevrijd van angsten en depressie

Wist jij  dat angsten en depressies gedachtegangen zijn waar je in bent gaan geloven? Een lange periode dacht ik echt dat ik zo was, gevoelens van waardeloos zijn, geen toekomstperspectief meer zien. Ik had het in feite eigenlijk opgegeven, ik, die altijd zo veel vechterslust had. Ik was bij de pakken neer gaan zitten en wilde me nergens meer verantwoordelijk voor voelen ook niet voor mezelf. Ook niet voor mijn leven. Ik dacht dat ik er nooit meer uit zou komen en dat dat het was. Ik dacht dat echt. Ik geloofde dat toen ook. Het leek een uitweg. Voor mijzelf en voor mijn leven. Maar dat was niet zo, door mezelf opnieuw te programmeren, leerde ik voor altijd vrij te blijven van mijn angststoornis en chronische depressie. Ik vertel jou graag hoe dit werkt in jezelf.

Maar een depressie of een burn-out hebben krijgen is nog steeds een soort taboe. Iets waar mensen zich vaak voor schamen. Het is volksziekte nummer 1 inmiddels en dit wordt bij de huisarts opgelost met een pilletje. Ik heb zelf nooit dat pilletje geslikt, ik ben op een gegeven moment aan de slag gegaan met nieuwe patronen creëren in mijn leven, ik moet het beter uit leggen: Ik heb zelfs nieuwe gedachtebanen (karrensporen) aangemaakt in mijn hersenen die ervoor zorgen dat ik niet meer in een depressie, depressieve klachten of burn-out terecht kom.

Ik ga je een stukje vertellen over mijn complete verhaal waar ik me heel lang voor heb geschaamd, maar nu niet meer. Nu help ik door middel van mijn trainingen er anderen ermee, waardoor het ook allemaal zin heeft gehad om dit proces zo goed te doorgronden.

20 jaar lang heb ik geleden aan een chronische depressie, naast 2 langdurige burn-outs van 3 jaar. In de aanloopperiode heb ik nog 3 korte burn-outs van een paar maanden waar bij ik al na een paar maanden aan het werk ging. Dit inclusief een angststoornis met paniekaanvallen van 2 jaar waardoor ik niet meer naar buiten durfde, eigenlijk niet meer onder de mensen durfde te komen. Sociale angst ervoer. Hierdoor heb ik ervaren hoe het was om in het diepe ‘donker’ van mezelf te zitten. Een lange periode dacht ik echt niets meer te kunnen, waardeloos te zijn, geen toekomstperspectief meer. Ik had het in feite eigenlijk opgegeven, ik, die altijd zo veel vechterslust had.

Ik was bij de pakken neer gaan zitten en wilde me nergens meer verantwoordelijk voor voelen ook niet voor mezelf. Ook niet voor mijn leven. Ik dacht dat ik er nooit meer uit zou komen en dat dat het was. Ik dacht dat echt. Ik geloofde dat toen ook. Het leek een uitweg. Voor mijzelf en voor mijn leven. Gewoon geen verantwoordelijkheid meer nemen, nergens over. Dat leek een uitweg, maar al snel kwam ik erachter dat ik in mijn eigen hel was beland. Ik stierf elke dag een beetje, maar dat wist ik toen niet, omdat het geleidelijk aan ging. Mijn ego-overlevingsmechanismes stierven elke dag een beetje af; en ja, dat was een gevecht. Een enorm gevecht in mijn hoofd. Net zoals dat bij iedereen gaat weet ik nu die hierin stapt.

Langzaam aan, ondanks paniekaanvallen en niet meer op willen staan, begon een deel in mij, ik denk achteraf gewoon mijn ziel (of engelen, gidsen of hoe je het noemen wilt) met me te communiceren. Ik vond dat in het begin erg verwarrend. Want het zei totaal het tegenovergestelde dan mijn ego. Mijn wezen zei me, dat ik me moest laten vallen. Dat heeft nog maanden geduurd voordat ik het kon. Dood en doodeng was het, maar ik viel. Ik viel zacht. Hè? Ik viel niet te pletter? Ik ging niet dood? Nee, het voelde zacht.

De val op zich liet mijn overlevingsmechanisme wankelen waardoor ik aan de slag kon met mezelf om alles wat ik in al die opleidingen die ik had gevolgd, ook had geleerd maar eens in de praktijk te gaan brengen. Ik durfde nog steeds niet naar buiten, dus was mijn eigen proefkonijn. Had ik niet bewust over nagedacht, het liep gewoon zo. Ik ging experimenteren met het aanleggen van nieuwe hersenbanen. Karrensporen, zo noem ik ze ook wel eens.

Ik ging experimenteren om nieuwe gewoontes te creëren. Ik las dat het 21 dagen duurde, voordat je hersenen een nieuwe baan konden aanleggen. Ik was gewoon nieuwsgierig en verwachtte eigenlijk niet zo veel. Maar na een maand deed ik datgene vanzelf wat ik 21 dagen lang elke dag had gedaan. Toeval dacht ik.

Nog een keer experimenteren met iets anders. Een maand later ging dat ook automatisch. Dat kon geen toeval zijn. Ik ging steeds verder en pakte op een gegeven moment ook mijn straatangst en depressie aan.

Ik ben er nu van overtuigd dat angsten en depressies negatieve gedachtegangen zijn, waarin je bent gaan geloven, die hele diepe karrensporen hebben en waarmee je je volledig bent gaan identificeren. Ik heb een paar jaar geleden de Vrouwenkracht Methode® ontwikkeld hoe je depressie, angsten en belemmerende overtuigingen kunt transformeren door heel bewust telkens een nieuw karrenspoor te creëren. Deze heb ik eerst zelf toegepast met groot resultaat. Daarna ben ik er met mijn groepen mee gaan werken en deze vrouwen hadden ook direct resultaat. Door middel van praktische uitleg en oefeningen kun je deze in de praktijk zelf gaan toepassen.

Ik werk ook met bekrachtigende rituelen, visualisaties en innerlijke opstellingen, maar vooral zelfonderzoek is het allerbelangrijkste. Je leert hoe je jezelf kunt helen. Ook werken we met krachtige energieoefeningen, waardoor je bewust wordt van hoe je je eigen veld kunt creëren en wat voor uitwerking dit heeft op je relaties, inclusief die met jezelf. Iedereen heeft haar eigen wijsheid, het gaat erom deze stem in jezelf opnieuw te horen en vanuit je eigen wijsheid te gaan leven en keuzes kunnen maken. Van hieruit zijn ook mijn jaarprogramma’s ontstaan.

Nu weet ik dat deze processen voor mij onmisbaar waren om het overlevingsmechanisme te kunnen transformeren naar wat ik noem: levens-mechanisme. Naar het leven toe, niet meer gedreven vanuit pijn. De pijn is getransformeerd, waarbij de essentie van mij, wie ik in wezen ben overbleef. Daarnaast kon ik nieuwe karrensporen maken van overtuigingen die me ondersteunen. Zo maakte ik er gebruik van en ik werd hierdoor eigenlijk steeds meer mezelf.

Zoveel mensen moeten nu deze informatie tot hun beschikking hebben. Het is belangrijk vrij te zijn van angsten en depressie en het kan!

GRATIS Kristallijn Activatie?

Haal de audio via MP3 op in je mailbox.
En ontvang ook onze verhalen en aanbod in je mailbox.